Online training Compass+ - Historische bronnen

Engels, Nederlands
Kosten:
Gratis

In de module Compass+: Historical sources leer je zoeken naar historische bronnen en welke stappen je moet zetten om de juiste historische bron te vinden voor jouw onderzoeksvraag. Na het afronden van de module weet je wat voor soort historische bron je nodig hebt, hoe je deze vindt en hoe je deze in handen krijgt. Daarnaast wordt er in de module op ingegaan hoe je de verschillende zoeksystemen kunt inzetten en welk systeem welke functionaliteiten biedt.

De Universiteitsbibliotheek biedt naast deze module ook een module aan over het systematisch zoeken naar literatuur. Heb je helemaal geen ervaring met informatievaardigheden? Begin dan bij de basismodule. De basismodule is in het Nederlands en Engels beschikbaar, de aanvullende modules worden op dit moment alleen in het Engels aangeboden.

Naast de Compass modules kun je de verzameling LibGuides van de universiteitsbibliotheek gebruiken om zelfstandig te werken aan je informatievaardigheden. Deze online gidsen zijn deels algemeen/voor alle studierichtingen en deels toegespitst op een specifiek vakgebied. Een deel van deze LibGuides is ook in het Engels beschikbaar.

Aanbieder: Universiteitsbibliotheek Utrecht

Online training Compass+: Historische bronnen
Andere trainingen over dit onderwerp