Digitale collegekaart

Alle studenten die staan ingeschreven bij de UU, krijgen een digitale collegekaart die in de MyUU-app staat. Op je collegekaart staat voor welke opleiding en voor welke periode je staat ingeschreven. Zorg altijd dat je de nieuwste versie van de app hebt, om te zorgen dat de collegekaart goed getoond wordt.

Wanneer heb je je collegekaart nodig?

Als er om je collegekaart gevraagd wordt, laat je de MyUU-app zien of de print van Osiris wanneer je geen (geschikte) smartphone hebt.

Je hebt je kaart nodig om aan te tonen dat je staat ingeschreven bij de UU, bijvoorbeeld:

  • als je de universiteit bezoekt
  • bij andere instanties (bijvoorbeeld bij DUO)
  • als je de universitaire voorzieningen gebruikt

Naast je collegekaart kan ook altijd gevraagd worden om je te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Bij tentamens moet je een geldig legitimatiebewijs kunnen tonen (bijvoorbeeld een paspoort). 

Collegekaart als je offline bent

Ook zonder internet of als je in het buitenland bent, kun je altijd bij je collegekaart, mits je al een keer ingelogd bent geweest in de app. Zorg wel dat je versie 1.8 hebt van de app, in eerdere versies werkt dit nog niet goed. Liever ook nog op papier of kun je geen gebruik maken van de app? Print dan je verklaring van inschrijving vanuit Osiris.

Korting op een ISIC kaart

Mocht je je zorgen maken over het verkrijgen van studentkortingen in het buitenland, of toch graag een studentenpasje ontvangen, dan kun je dit jaar een ISIC (International Student Identity) kaart aanvragen tegen een sterk gereduceerd tarief van € 5.-. Voor collegejaar 2018-2019 is de Universiteit Utrecht daartoe een tijdelijke samenwerking aangegaan met ISIC.
Alle ingeschreven studenten ontvangen hiervoor in september / oktober een promotiecode per e-mail. Heb je deze code niet ontvangen? Neem dan contact op met Studentenservice (studentenservice@uu.nl).

Vragen?

Kijk bij ons overzicht van Veelgestelde vragen. Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met Studentenservice via studentenservice@uu.nl.

MyUU-app

In de MyUU-app heb je alles op één plek: je rooster, cijfers én dus ook je collegekaart. Inloggen op de app doe je met je Solis-id. Heb je de app nog niet gedownload? Ga naar:

Heb je geen (geschikte) smartphone? Print dan je verklaring van inschrijving via Osiris.

Pasfoto

Als je geen pasfoto ziet op de digitale studentenkaart, upload dan zelf een foto van max 100kB in Osiris Student. Lees meer over het uploaden van je pasfoto (pdf).

Collegekaart niet zichtbaar in de app?

Heb je de bevestigingsmail ontvangen dat je bent ingeschreven, maar is je collegekaart niet zichtbaar in de MyUU-app? Of heb je helemaal geen mail gehad? Neem dan contact op met Studentenservice. Vergeet niet eerst je spamfolder te controleren, kijk of je e-mailadres up-to-date is en wijzig dit mocht dat nodig zijn.

Wanneer krijg je je collegekaart?

 Je ontvangt je collegekaart wanneer je (her)inschrijving succesvol is. Dat wil zeggen:

  • je hebt een (her)inschrijfverzoek gedaan
  • je voldoet aan alle toelatingseisen
  • de betaling van je collegegeld is geregeld

De Centrale Studentenadministratie controleert na deze drie stappen je (her)inschrijving. Klopt alles? Dan ontvang je binnen een week een bevestigingsmail vanuit de Centrale Studentenadministratie en ben je officieel ingeschreven. In de bevestigingsmail staat dat je (her)inschrijving compleet is en je collegekaart klaarstaat in de MyUU-app. Houd je e-mailadres en spamfolder dus goed in de gaten. Je ontvangt namelijk geen fysieke post meer!