In verband met de aangescherpte adviezen van de overheid en de gezondheidsraad rondom het Coronavirus willen de studentenpsychologen graag hun verantwoordelijk nemen t.a.v. de gezondheid van onze studenten en ons personeel. Het college van bestuur heeft daarom besloten de komende weken geen face-to-face gesprekken meer te houden.

Wat betekent dit voor jou?

Behandelafspraken:
Geplande individuele behandelafspraken zullen, voor zover mogelijk, telefonisch of via beeldbellen worden gedaan.

Heb je de komende weken een afspraak met één van de studentenpsychologen, dan willen wij je verzoeken niet naar het bestuursgebouw te komen, je behandelaar zal telefonisch contact met je opnemen op de geplande tijd of je per mail benaderen om iets anders af te spreken.

Intakegesprekken via telefoon of videobellen:
Geplande intakegesprekken zullen volgens afspraak doorgaan, telefonisch of via beeldbellen. Je wordt gebeld op de daartoe geplande tijd of ontvangt informatie over beeldbellen via de mail. 

Het merendeel van ons personeel zal vanuit huis werken, dit betekent dat je gebeld kunt worden zonder nummerherkenning.

Nieuwe afspraken
Via de kalender onderaan deze pagina kan je zelf een intake inplannen bij een studentenpsycholoog.

‘In deze complexe tijd kun je last hebben van somberheid, stress, angst en moeite hebben om je leven te structureren Wil je hier mee aan de slag gaan? Vind hier links naar hulp in Coronatijden.

 

Wat doen de Studentenpsychologen?

Studentenpsychologen bieden (kortdurende) hulp bij studieproblemen en/of persoonlijke problemen.

Voor wie?

Voor alle studenten van de Universiteit Utrecht en de Universiteit voor Humanistiek.

Hoe maak ik een afspraak?

Je kunt hieronder een afspraak maken voor een intakegesprek.  In het intakegesprek maken we een inschatting van je klachten en proberen we een beeld te krijgen van jou en jouw situatie met als doel samen met je te bekijken wat de beste optie is voor vervolg. Afhankelijk van je hulpvraag zijn er (na de intake) een aantal mogelijkheden.

  • Eenmalig advies en informatie
  • (kortdurende)Individuele begeleiding
  • Deelname aan een groep
  • Verwijzing

De Studentenpsychologen zullen denken aan verwijzing;

  • Als langdurende of meer gespecialiseerde hulp nodig is
  • Als klachten urgent zijn of ernstig, bijvoorbeeld als er sprake is van suïcidaliteit
  • Als er sprake is van meer problemen die gelijktijdig bestaan op verschillende levensgebieden of gedurende langere tijd.

Als je verwezen wordt, moet dat geregeld worden via je huisarts. Aangezien Studentenpsychologen goed op de hoogte zijn van de verwijsmogelijkheden kunnen zij je helpen passende hulp te vinden.

Als je zelf al inschat dat er meer hulp nodig is dan kun je natuurlijk direct naar je huisarts gaan.

Wat zijn de kosten?

De kosten voor een intakegesprek bedragen eenmalig 25 euro. Je betaalt de afspraak door middel van iDeal. Let op: er is geen recht op teruggave van het inschrijfgeld, zonder geldige reden. Mocht je toch plotseling de afspraak moeten verzetten, dan kan je contact opnemen met Studentenservice.

Geen data beschikbaar?

Zie je in het rooster geen beschikbare data? Kijk dan of er misschien volgende maand wel mogelijkheden zijn. Aan het eind van elke week worden de nieuwe afspraakmogelijkheden opengesteld.

Je kunt in spoedsituaties altijd contact opnemen met je huisarts. Binnen de huisartsenpraktijk kun je vaak op korte termijn terecht.

Intakeformulier