• De Studentenpsychologen krijgen op dit moment zo veel aanmeldingen dat de intakemogelijkheden al een aantal weken vol zitten. Blijf wel op de website kijken, want waar mogelijk proberen we elke vrije plek in te vullen met een intake-optie. 

    Als je snel hulp nodig hebt, dan adviseren we je contact op te nemen met je huisarts. Onze excuses voor het ongemak!

    Check eventueel ook onze handige tips, apps en tests om alvast de wachttijd te overbruggen! 

Wat doen de Studentenpsychologen?

Studentenpsychologen bieden (kortdurende) hulp bij studieproblemen en/of persoonlijke problemen.

Voor wie?

Voor alle studenten van de Universiteit Utrecht en de Universiteit voor Humanistiek.

Hoe maak ik een afspraak?

Je kunt hieronder een afspraak maken voor een intakegesprek.  In het intakegesprek maken we een inschatting van je klachten en proberen we een beeld te krijgen van jou en jouw situatie met als doel samen met je te bekijken wat de beste optie is voor vervolg. Afhankelijk van je hulpvraag zijn er (na de intake) een aantal mogelijkheden.

  • Eenmalig advies en informatie
  • (kortdurende)Individuele begeleiding
  • Deelname aan een groep
  • Verwijzing

De Studentenpsychologen zullen denken aan verwijzing;

  • Als langdurende of meer gespecialiseerde hulp nodig is
  • Als klachten urgent zijn of ernstig, bijvoorbeeld als er sprake is van suïcidaliteit
  • Als er sprake is van meer problemen die gelijktijdig bestaan op verschillende levensgebieden of gedurende langere tijd.

Als je verwezen wordt, moet dat geregeld worden via je huisarts. Aangezien Studentenpsychologen goed op de hoogte zijn van de verwijsmogelijkheden kunnen zij je helpen passende hulp te vinden.

Als je zelf al inschat dat er meer hulp nodig is dan kun je natuurlijk direct naar je huisarts gaan.

Wat zijn de kosten?

De kosten voor een intakegesprek bedragen eenmalig 25 euro. Je betaalt de afspraak door middel van iDeal. Let op: er is geen recht op teruggave van het inschrijfgeld, zonder geldige reden. Mocht je toch plotseling de afspraak moeten verzetten, dan kan je contact opnemen met Studentenservice

Geen data beschikbaar?

Zie je in het rooster geen beschikbare data? Kijk dan of er misschien volgende maand wel mogelijkheden zijn. Aan het eind van elke week worden de nieuwe afspraakmogelijkheden opengesteld. 

Je kunt in spoedsituaties altijd contact opnemen met je huisarts. Binnen de huisartsenpraktijk kun je vaak op korte termijn terecht.

Intakeformulier