Als het collegegeld niet kan worden geïnd, krijg je een email van het hoofd van de Centrale Studentenadministratie met het verzoek om binnen 7 dagen het verschuldigde bedrag over te maken. Als je niet betaalt, dan gaat de vordering over naar een incassobureau. Je moet dan ook de kosten die het incassobureau maakt betalen.

Na deze 7 dagen word je afgesloten van de volgende voorzieningen:

  • je Solis-account
  • je e-mailaccount
  • inschrijving voor tentamens en cursussen
  • de Elektronische Leer Omgeving (ELO)
  • het lenen van boeken bij de bibliotheek
  • het ontvangen van een bachelor- of masterdiploma
  • eventuele elektronische toetsomgevingen

Als je alsnog betaalt, dan word je binnen 5 werkdagen weer aangesloten op deze voorzieningen.

Heb je aan het eind van een studiejaar (31 augustus) het collegegeld of een gedeelte daarvan nog niet betaald? 
Dan word je niet voor een volgend studiejaar ingeschreven voordat het openstaande bedrag is betaald. Tevens moet je het collegegeld voor het studiejaar waarvoor je je wilt inschrijven vooraf overmaken.

Kunnen er tijdens een studiejaar drie of meer termijnbedragen niet worden afgeschreven? Of is je vordering overgedragen naar een incassobureau? 
Dan moet je het studiejaar erna het collegegeld vooraf overmaken om ingeschreven te worden. Het is niet mogelijk om in termijnen te betalen.

Meer weten?
De formele procedureregels met betrekking tot betaling van het collegegeld staan in het Reglement Inschrijving en collegegeld.