Formulier indiening

Je kunt een klacht, bezwaar of beroep indienen via een digitaal formulier. Lees éérst aandachtig onderstaande invulinstructies:

  1. Ga naar het digitale formulier (zie links onderaan). De taal van het formulier is afhankelijk van je browserinstellingen. Staat je browser op Engels ingesteld, dan krijg je het formulier in het Engels te zien. Vul het formulier alleen in het Engels in als Nederlands niet je voertaal is. Als je liever het Nederlandstalige formulier invult, wijzig dan de taalinstellingen van je browser.
  2. Kies het formulier dat je wilt invullen: klachtformulier of formulier bezwaar of beroep.
  3. LET OP: Vul het formulier in één keer in. Het is niet mogelijk om wijzigingen tussentijds op te slaan. Bekijk vooraf de vragen, verzamel – indien nodig – alle gegevens en vul daarna het digitale formulier in. Vul je UU-emailadres in (tenzij je deze niet hebt). Het is zinvol om vooraf je verhaal in een document te zetten.
  4. Dien je een klacht in, geef dan aan op het formulier waar deze naar toe moet: de klachtencoördinator van je opleiding of faculteit, het University College of de universitaire klachtencoördinator. Weet je niet waar de klacht naar toe moet, dan zorgt de universitaire klachtencoördinator ervoor dat de klacht op de juiste plek terechtkomt.
  5. Wil je nog relevante stukken bijvoegen? Deze kunnen als bijlage aan het formulier worden toegevoegd.

    Let op: Wees je ervan bewust dat de klacht zoals je deze indient wordt gedeeld met de medewerker of dienst van de universiteit waar de klacht betrekking op heeft. Bezwaar is mogelijk bij een beslissing genomen door o.a. Centrale Studentenadministratie, directeur Studenten, Onderwijs & Onderzoek of Selectiecommissie bachelor.
  6. Kies voor beroep als het gaat om een beslissing van een examencommissie of examinator (cijfer), toelating tot een masteropleiding of het bindend studieadvies.
  7. Na het indienen ontvang je na 15 minuten een bevestiginsmail met daarin de gegevens van het voor jou aangemaakt persoonlijk portaal. Bewaar deze goed. Hiermee kun je de status van jou ingediende klacht, beroep of bezwaar monitoren. Daarnaast krijg je meer informatie over de vervolgprocedure.
    Elke keer als er iets essentieels voor jou wijzigt of als er iets van je wordt gevraagd ontvang je een mail en vind je dat terug op jouw persoonlijk portaal.
  8. Privacy : Privacyverklaring
    Let op: Lees deze door.

Let op: Als je géén ontvangstbevestiging in je mail hebt gekregen of ervaar je andere ICT gerelateerde problemen neem dan contact op met de ICT Servicedesk servicedesk@uu.nl. Indien je nog vragen hebt over de procedure, neem dan in geval van een klacht contact op met de Studentenservice. Heb je nog vragen in geval van een bezwaar of beroep neem dan contact op met Juridische Zaken: 030 253 3075, of stuur je bezwaar naar lsb@uu.nl of je beroep naar cbe.jz@uu.nl. Je moet een bezwaar- of beroepschrift indienen binnen 6 weken na de dag waarop de beslissing bekend is gemaakt. Je kunt ook een voorlopig bezwaar- of beroepschrift indienen en vragen om uitstel voor het indienen van de gronden.