De studentassessoren GW 2023-2024 stellen zich voor

Aan het begin van elk studiejaar krijgt de faculteit Geesteswetenschappen 5 nieuwe student-assessoren: een algemene student-assessor voor heel GW en 4 departementsassessoren. Zij geven advies over student- en onderwijszaken in respectievelijk het faculteitsbestuur en de departementsbesturen. Zo verbeteren ze de faculteit ook voor jou. Ontmoet ze hieronder!

Pepijne van Rooijen, facultaire studentassessor

Hoi! Mijn naam is Pepijne van Rooijen en ik ben de facultair studentassessor van Geesteswetenschappen. Als studentassessor vorm je de link tussen de studenten en het faculteitsbestuur. Je bent lid van het faculteitsbestuur en spreekt zo met het bestuur en alle (beleids)medewerkers over het facultair beleid. Hier heb ik vooral inspraak op onderwijs en studentzaken. Heel spannend dus, maar vooral heel leuk! Ik ben heel dankbaar dat ik mij komend jaar mag gaan inzetten voor onze mooie faculteit.

Else Kranenburg, assessor departement Filosofie en Religie

Mijn naam is Else en ik mag dit studiejaar aan de slag als departementsassessor Filosofie en Religiewetenschappen. Ik studeer Liberal Arts & Sciences met als hoofdrichting Onderwijswetenschappen. Hiervoor heb ik een tijd aan een lerarenopleiding gestudeerd. Ik wil me nu nog meer gaan verdiepen in onderwijs en daar sluit deze functie mooi op aan.

Het verbeteren van onderwijs en het vergroten van de betrokkenheid van studenten zijn onderwerpen die mij erg aanspreken. Ik hoop dat ik onder andere kan bijdragen aan het meer zichtbaar maken van de studentvertegenwoordiging, zodat iedere student weet waar die terechtkan met ideeën over het onderwijs en zich ook gehoord voelt. Ik kijk ernaar uit om me dit jaar in te zetten voor de studenten van departement F&R!

fenr_departementsassessor.gw@uu.nl

Michelle Moonen, assessor departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis

Hi! Mijn naam is Michelle Moonen en komend jaar ga ik de rol van departementsassessor bij Geschiedenis en Kunstgeschiedenis vervullen. Ik studeer Geschiedenis en Engelse Taal en Cultuur en ga dit jaar voor beide opleidingen mijn scriptie schrijven. Daarnaast ben ik student-assistent voor het Humanities Honours Programme.

Ik ben ontzettend blij dat ik dit jaar een steentje mag bijdragen aan mijn departement. Ik zal mij het meest focussen op studentenwelzijn, met name dat van eerstegeneratiestudenten. Ook wil ik graag helpen de gemeenschap binnen de studies van GKG te laten heropleven.

gkg_departementsassessor.gw@uu.nl

Cédric Rath, assessor departement Media- en Cultuurwetenschappen

Hello there! Ik ben Cédric Rath, de 22-jarige student Muziekwetenschap die dit jaar de departementsassessor van Media- en Cultuurwetenschappen zal zijn! Ik ben een echte muzieknerd, maar eenzelfde passie heb ik voor al het andere wat ons departement te bieden heeft. Na te hebben gefocust op westerse muziekgeschiedenis en muziekmedia, dompel ik mij momenteel onder in de wereld van theaterwetenschappen en volg ik een extra minor aan ArtEZ.

Al meerdere keren heb ik binnen mijn eigen studie mijn bijdrage mogen leveren in verschillende adviesraadcommissies en deze medezeggenschap heeft me geïnspireerd om mijn toewijding en verantwoordelijke betrokkenheid uit te breiden naar ons hele departement! Samen met de andere assessoren zal ik vanuit eenzelfde studentenoogpunt kijken naar hoe wij deze geesteswetenschappelijke omgevingen kunnen verbeteren! Tot snel!

mcw_departementsassessor.gw@uu.nl

Myrthe Brouwers, assessor departement Talen, Literatuur en Communicatie

Aangenaam kennis te maken! Ik ben Myrthe, derdejaars student Nederlandse Taal en Cultuur en ik zat vorig jaar in de OC van Nederlands. Dat vond ik zo interessant, dat ik voor de functie van departementsassessor heb gesolliciteerd. Ik wil mij komend jaar vooral gaan focussen op studentenwelzijn en bevordering/bekendheid van de medezeggenschap. Naast dit werk volg ik een minor in onderwijswetenschappen en ben ik in mijn vrije tijd actief bij SV Awater en lid van studentenzwemvereniging Het Zinkstuk. Ik heb er ontzettend veel zin in om mij in te gaan zetten voor jullie, de studenten!

tlc_departementsassessor.gw@uu.nl