Schietincident Daltonlaan: volgens politie geen risico voor UU

Vanmiddag, woensdagmiddag 20 maart, heeft er een schietincident plaatsgevonden bij de Daltonlaan 200 in Utrecht. Dit was dus niet ter hoogte van Daltonlaan 500, het pand dat de UU huurt. De schutters zijn niet meer ter plaatse.

Er is contact met de politie, die aangeeft de situatie onder controle te hebben en laat weten dat er geen risico voor medewerkers of studenten van de Universiteit Utrecht is.

De politie is groot uitgerukt en daarmee zichtbaar op de locatie. In het geval van relevante ontwikkelingen, worden deze op een later moment aan dit bericht toegevoegd.

Medewerkers en studenten die naar aanleiding van dit incident behoefte hebben aan een gesprek, kunnen bij de universiteit terecht voor ondersteuning. Waar je ook aanklopt, we denken met je mee over wie je het beste kan helpen. Bekijk onze Keuzehulp.