Resultaten Nationale Studenten Enquête 2021 bekend

In de periode januari – maart 2021 ben je in de gelegenheid geweest om de Nationale Studenten Enquête 2021 in te vullen. We zijn blij om te zien dat veel van jullie hierop gereageerd hebben: 263 studenten hebben de enquête ingevuld, een respons van ruim 45%. We willen iedereen die heeft deelgenomen bedanken voor de genomen tijd en moeite, maar vooral voor de mooie waardering die jullie onze opleiding hebben gegeven! Jullie blijken namelijk heel tevreden te zijn over de opleiding en op veel vlakken hebben we dan ook een bovengemiddeld goede beoordeling ontvangen. Als opleiding zijn we hier heel blij mee, zeker in zo’n bijzonder ‘coronajaar’!

Pluspunten

Jullie geven aan erg tevreden te zijn met de sfeer, de betrokkenheid en het contact vanuit de opleiding. Ook geven jullie hoge cijfers voor de kwaliteit van de studiefaciliteiten en de didactische kwaliteiten van de docenten. Hier zijn we ontzettend trots op! Uiteraard blijven we investeren in deze zaken, zodat de kwaliteit hiervan niet alleen hoog is maar ook blijft.

Verbeterpunten

Ondanks de goede beoordelingen zien jullie ook ruimte voor verbetering. Zo geven jullie aan dat de afstemming tussen vakken beter kan, dat jullie behoefte hebben aan meer feedback (en hulp bij de verwerking hiervan) en dat jullie een relatief hoge studiedruk ervaren. Deze feedback nemen we vanzelfsprekend serieus en dus zullen we op korte termijn actiepunten gaan formuleren om onze opleiding verder te verbeteren. Uiteraard houden we jullie hiervan op de hoogte via de BMW nieuwsbrief!

Denk mee!

Jullie input is cruciaal! We zijn daarom op zoek naar studenten die graag mee willen praten en denken over hoe we onze opleiding nóg beter kunnen maken. Ben of ken jij zo’n student? Stuur dan een e-mail naar beleidsmedewerkersBMW@umcutrecht.nl, zodat we (na de zomervakantie) contact met je op kunnen nemen voor een brainstorm- en/of klankbordsessie!

NSE-resultaten
De resultaten van de Nationale Studenten Enquête 2021 voor onze bacheloropleiding Biomedische wetenschappen. Bron: Studiekeuze123