Meld je aan voor de Studentendenktank van de Universiteit Utrecht!

Wil jij bijdragen aan de verbetering van jouw onderwijs? Wil je meer te weten komen over onderwijsinnovatie? En over wat zich achter de schermen van de organisatie van het onderwijs afspeelt? Meld je dan nu aan voor de Studentendenktank van de Universiteit Utrecht!

In de Studentendenktank denk je samen met een kleine groep van ongeveer vijftien studenten mee over het onderwijs van de toekomst. De denktank bestaat uit vijf bijeenkomsten, die tussen maart en juli 2024 plaatsvinden, waarbij in elke bijeenkomst steeds één onderwijsproject centraal staat. Tijdens elke sessie word je door een expert eerst voorzien van de achtergrond en context van het project. Vervolgens kan je aan de hand van groepsopdrachten gerichte en waardevolle input te leveren op dit project.

Jouw input zal ook daadwerkelijk worden meegenomen in de verdere uitvoering van de onderwijsprojecten. Op deze manier krijg je de kans om écht invloed uit te oefenen op de ontwikkeling van het onderwijs aan deze universiteit.

De projecten die dit jaar behandeld zullen worden, zijn onder andere:

• Generatieve AI in onderwijs
  • Extended Reality (XR) in onderwijs
  • Open Education (onderdeel van het Open Science traject)
  • Samenwerking met externe partners in onderwijs (U-collaborate)

Wat levert het je op?

Deelname aan de denktank levert je meer kennis op over wat er ‘achter de schermen’ gebeurt op het gebied van de organisatie en ontwikkeling van het onderwijs. Daarnaast biedt deelname je de mogelijkheid om je netwerk uit te breiden en om vaardigheden op te doen zoals samenwerken, discussiëren, brainstormen, adviseren en organiseren. Bovendien kan je je deelname aan de denktank vermelden als extra-curriculaire activiteit op LinkedIn en je cv. Tot slot ontvang je een giftcard voor je deelname, en zorgen wij voor eten tijdens elke sessie. Bekijk voor meer informatie ook onderstaande video.

Meld je aan vóór maandag 15 januari 2024, door een e-mail met cv en motivatie te sturen naar: a.y.dejong@uu.nl. Je hoort voor 15 februari of je geselecteerd bent voor de denktank!

De denktank wordt georganiseerd door het Centre for Academic Teaching and Learning.