Internationale Vrouwendag: 8 maart 2024

Op 8 maart vieren we Internationale Vrouwendag samen met studenten, medewerkers en alumni van de Universiteit Utrecht. Dit jaar verdiepen we ons in het thema hoe digitale tools, zoals ChatGPT en geautomatiseerde schrijftools, bijdragen aan in- of uitsluiting in ons dagelijks leven. We zijn ook trots om het impactvolle werk van het ROSANNA Fonds te vieren.

• 12:30 - Aankomst met koffie en thee.
  • 13:00 - Openingstoespraak door decaan Isabel Arends.
  • 13:10 - 14:30 - Panel over AI: Neem deel aan een discussie over de impact van algoritmen, met moderator Prof. Federica Russo en een panel van experts. Onze focus ligt op de ingewikkelde relatie tussen technologie en taalproductie, met de nadruk op de rol van grote taalmodellen in conversatie- en geautomatiseerde schrijftoepassingen.
  • 14:30 - Koffiepauze.
  • 15:00 - 18:00 - ROSANNA Fonds Evenement:
    • 15:10 - Panel met eerdere winnaars van het Rosanna Fund for Women
    • 16:15 - Lezing door Prof. Dr. Sarah Bracke: Verken het snijvlak van gender, rechtsextremisme en bevolkingstheorieën.
    • 16:45 - Lezing door Prof. Dr. Rosi Braidotti: De politiek van muziek: Bella Ciao
    • 17:00 - Netwerken en een drankje.
Schrijf je in voor internationale vrouwendag 2024 (Je kunt je inschrijven voor de hele dag of alleen programma-onderdelen.)