Dagelijkse meditatie (online)

Meditatie is het meest effectief bij regelmatige beoefening. Maar de meesten van ons hebben moeite om dat vol te houden als je in je eentje mediteert. Samen mediteren geeft extra motivatie, verantwoordelijkheid en het plezier van het begin van je dagen op een sociale manier. Het enige wat je hoeft te doen is wakker worden en meedoen!

Deze meditaties zijn stil - je kunt mediteren met begeleiding van een meditatie-app of alleen. Om 8:15 uur zal een begeleider een ronde van delen en dankbaarheid begeleiden.

Etiquette: Aangezien de meditatie stil is, is het niet nodig om te groeten wanneer je binnenkomt, sluit je eenvoudig aan bij de anderen en begin met mediteren. Je kunt langskomen om te mediteren voor zolang of zo kort als je wilt. Als je kort wilt mediteren maar toch wilt deelnemen aan het delen, kom dan bijvoorbeeld de laatste 10 minuten.

Camera aan of uit is allebei prima. Aan het einde, tijdens de deelronde wordt je uitgenodigd om je camera aan te zetten om een gevoel van gemeenschappelijke aanwezigheid te krijgen.

Deze meditatie momenten worden aangeboden door de Universiteit van Amsterdam. Studenten van de Universiteit Utrecht zijn uitgenodigd om mee te doen. Je kunt je aanmelden via de link hieronder.