Online Lunch & Learn lezing EWUU

tot

Ben je docent, onderzoeker, student en/of op een andere manier geïnteresseerd in transdisciplinaire samenwerkingen? In 2024 organiseert de alliantie EWUU (TU/e, WUR, UU, UMC Utrecht) online lezingen over onderzoeks- en onderwijsinitiatieven. We nodigen je uit om op donderdag 21 maart deel te nemen aan de online Lunch & Learn lezing op over Preventive Health.

Op donderdag 21 maart, van 12.15 tot 13.00 uur, presenteert het Institute 4 Preventive Health een online lunchlezing met de titel: "Toenemende gezondheidsverschillen vragen om samenwerkingsbeleid voor meer sociale zekerheid", gepresenteerd door Carlijn Kamphuis (UU), Jantien van Berkel (UU) en Lilian van der Ven (Julius Centrum, UMCU).

Mensen in lagere sociaal-economische posities (SEP) leven gemiddeld tot wel 9 jaar korter en tot wel 25 jaar langer met ziekte dan diegenen in hogere SEP. "Deze gezondheidsverschillen kunnen alleen worden teruggedrongen door een intersectorale aanpak van de onderliggende oorzaken," zeggen UU-wetenschappers Carlijn Kamphuis en Jantien van Berkel. Lilian van der Ven (UMC Utrecht) werkt al aan een collaboratieve aanpak. Hoewel ze elkaar weten te vinden, zoeken ze meer input, vooral van wetenschappers op het gebied van bestuur en technologie.

Je kunt meedoen vanuit het comfort van je eigen stoel - log in via Teams, geniet van je lunch en dompel jezelf onder in boeiende discussies.

Bereid je voor door het interview te lezen en meld je aan voor deze Lunch & Learn lezing!

Over Alliantie EWUU

In de Alliantie EWUU (TU/e, WUR, UU, UMC Utrecht) verbinden Eindhoven University of Technology, Wageningen University & Research, Universiteit Utrecht en Universitair Medisch Centrum Utrecht hun wetenschappelijke kennis om bij te dragen aan urgente maatschappelijke transities. De vier instellingen werken in onderzoek en onderwijs samen op de gebieden waarin zij complementair zijn aan elkaar. Onder het motto ‘Challenging future generations’, daagt de alliantie onderzoekers, docenten en studenten uit om op onconventionele wijze samen te werken, dwars door disciplines heen. Daarbij wordt ingezet op onderzoeksresultaten met impact voor de samenleving. Alliantie EWUU werkt hiervoor ook samen met externe partners.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd