Moira de Kok en Jarne van der Poel winnen scriptieprijzen 2022-2023

Annelies Andries, die de prijs voor Moira de Kok in ontvangst neemt, en Jarne van der Poel bij de uitreiking van de facultaire scriptieprijzen Geesteswetenschappen 2022-2023

De winnaars van de de beste masterscriptie en onderzoeksmasterscriptie zijn Jarne van der Poel en Moira de Kok. De prijzen werden uitgereikt tijdens de opening van het facultair jaar Geesteswetenschappen 2023-2024.

De prijs voor de beste masterscriptie ging naar Jarne van der Poel, die Geschiedenis van politiek en maatschappij studeert. Hij onderzocht de privatisering van de Nederlandse sociale huursector tijdens de regeerperiode van premier Ruud Lubbers en staatssecretaris Enneüs Heerma (1982-1994).

Moira de Kok, die Musicology studeert, won de prijs voor de beste onderzoeksmasterscriptie. Zij schreef over de verwevenheid tussen solidariteit als politiek concept en muzikale praktijken, met een focus op popmuziek tijdens de Britse mijnwerkersstaking van 1984-85.

» Lees het interview met Moira en Jarne en het juryrapport
» Bekijk de video waarin alle genomineerden hun scriptie toelichten