Gezocht: studentassistent voor Community Engaged Learning

Illustratie van drie mensen voor de skyline van Utrecht

Ben je zorgvuldig, creatief en nieuwsgierig naar Community Engaged Learning (CEL)? Wil je helpen onderzoeken waar de potentie van CEL ligt binnen onze faculteit en de zichtbaarheid vergroten? Dan zoeken we jou als nieuwe studentassistent!

Wat is CEL?

Community Engaged Learning (CEL) is onderwijs waarin studenten, docenten en externe partners samenwerken aan maatschappelijke vraagstukken. Het uitgangspunt is dat onderzoek, onderwijs en leren niet alleen plaatsvinden binnen de universiteit. Daar is ook dialoog met de samenleving voor nodig.

In CEL-cursussen krijgen studenten daarom de kans om tijdens hun studie alvast praktijkervaring op te doen. Maar het mes snijdt aan twee kanten, want ook de maatschappelijke partners doen nieuwe inzichten op en krijgen een frisse blik op hun (complexe) kwestie. Zo leren we van elkaar en verkleinen we de kloof tussen de universiteit en de samenleving.

Wat ga je doen?

Op dit moment hebben we binnen de UU wat mooie voorbeelden van CEL-onderwijs, maar we zijn op zoek naar meer mogelijkheden en zichtbaarheid. Als student-assistent help je daarbij. Jouw taken:

• Onderzoek doen naar de Onderwijs- en Examenregelingen (OER) en de curriculum- en toetsplannen van onze opleidingen: welke CEL-potentie zie je al?
  • Helpen bij CEL-gerelateerde activiteiten
  • Verkennende gesprekken voeren met studenten

Je werkt veel samen met de facultaire beleidsmedewerkers onderwijs en met de facultaire CEL-ambassadeur (Christianne Smit).

Wat vragen wij?

• Je bent nieuwsgierig naar CEL, in het bijzonder binnen de Geesteswetenschappen
  • Je bent BA-student en zit ten minste in het tweede jaar van je opleiding
  • Bij voorkeur heb je enige ervaring met het lezen van documenten zoals de OER (dit is een pré, geen must)
  • Je werkt zorgvuldig, kan creatief meedenken over de inhoud en gaat hier graag het gesprek over aan met andere studenten
  • Je bent van februari t/m juni 2024 vier of acht uur per week beschikbaar

Solliciteren

Stuur uiterlijk 15 januari je cv en motivatiebrief door naar Colin Lammertink, beleidsmedewerker onderwijs: c.lammertink@uu.nl. Je kan ook bij Colin terecht als je vragen hebt.