Financiële compensatie bij vertraging door overmacht

Ben je voltijdstudent en heb je in 2022-2023 studievertraging opgelopen door overmacht, bijvoorbeeld door (chronische) ziekte of bijzondere familieomstandigheden? Dan kun je hiervoor in sommige omstandigheden financiële compensatie van de Universiteit Utrecht aanvragen. De uiterste deadline hiervoor is 31 januari 2024.

Je kunt pas financiële compensatie (ofwel afstudeersteun) aanvragen na afloop van het studiejaar waarin je de vertraging hebt opgelopen. In de volgende gevallen mag je steun aanvragen::

Kijk op www.uu.nl/studenten/afstudeersteun voor meer informatie.

Betaling

Je krijgt alleen steun als je in 2022-2023 was ingeschreven als voltijdstudent aan de Universiteit Utrecht (en het collegegeld is betaald aan de UU). Stond je vorig jaar ingeschreven bij een andere instelling voor hoger onderwijs? Vraag dan daar financiële steun aan.

Handicap of chronische ziekte?

Heb je een handicap of chronische ziekte, kijk dan op www.uu.nl/studenten/afstudeersteun welke extra regelingen er allemaal voor jou zijn.

Nog vragen?

Neem met vragen contact op met Studentenservice.