Buurtteam start vast spreekuur op Utrecht Science Park

Start Buurtteam op Utrecht Science Park

Een kamer waar je binnen kunt lopen met vragen over je gezondheid, geld, opleiding en meer. Vanaf dinsdag 7 februari houdt het Buurtteam Utrecht spreekuren in het HU Gezond & Wel Centrum aan de Bolognalaan 101. Studenten en medewerkers zijn hier welkom en studenten Social Work zijn erbij betrokken. De spreekuren zijn op vaste momenten: dinsdagmiddag van 13.00 uur tot 17.00 uur en op de donderdagochtend van 9.00 tot 13.00 uur. Op beide dagen is er een vast team van twee buurtteammedewerkers aanwezig.

Iedereen heeft wel eens een periode waarin niet alles even soepel verloopt. Studenten die vastlopen of zich zorgen maken over een studiegenoot kunnen met hun vragen voortaan ook terecht bij het buurtteam op Science Park. Het buurtteam is er voor een luisterend oor en ondersteuning bij problemen en zorgen. Denk bijvoorbeeld aan schulden en zorgen over rondkomen, eenzaamheid, ongewenste zwangerschap, (faal)angst, verslaving of huisvesting. Het buurtteam helpt en verwijst door wanneer dat nodig is. En, goed om te weten: de ondersteuning van het buurtteam is gratis. Behalve studenten van de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht zijn ook andere inwoners of werkenden op het Science Park welkom op het spreekuur.

Op de dagen dat er geen spreekuur is, is het buurtteam te bereiken via het mailadres: sciencepark@sociaal.buurtteamsutrecht.nl of telefonisch via: 030-7400509.