Begin jij het nieuwe jaar goed met een cursus van Parnassos?

Meer sporten, gezonder eten of… een keer uit je comfortzone gaan en een nieuwe cursus bij Parnassos uitproberen? De inschrijvingen voor het nieuwe cursusseizoen zijn namelijk weer geopend. Voor studenten van de Universiteit Utrecht is er een leuk aanbod. Met 50 procent korting!

Wat dacht je bijvoorbeeld van de volgende cursussen?

Een vrouw zittend in een yoga-houding met haar rug naar de camera, met de P van Parnassos om haar heen.

Body en Mind cursussen

Wil je uit je hoofd en in de flow komen? Wil je ervaren hoe het is als je lichaam en geest samenwerken? Ben je op zoek naar iets waarbij je gewoon expressie mag geven aan wat er in het moment is? Kijk dan eens bij ons aanbod van Body en Mind cursussen.

Of het nou buikdansen is, Botanisch illustreren, Tekenen en schilderen naar het onbekende, Flow improvisatie, Stembevrijding, Burlesque, Physical theatre of een van de andere cursussen is. De keuze is reuze.

Dansende mensen hand in hand in een ruimte met rood licht.

Maatschappelijk betrokken cursussen

Verbreed je horizon en stoom jezelf klaar voor een Arabische bruiloft. Geef jezelf met je vrienden op voor de Dabke-beginnerscursus waarbij je de basisbeginselen van de populaire volksdans uit het midden-Oosten leert. Waar je de dansvloer op kunt met je nieuwe skills? Syrië, Libanon, Palestina en Jordanië.

Toch liever je stem laten horen over maatschappelijke kwesties die je aan het hart gaan? Volg dan een cursus Spoken word special: laat je stem horen. Dit is vergeleken met de reguliere cursus helemaal in het thema van activisme.

Een schrijfhand met pen met de P van Parnassos als achtergrond.

Schrijven en presenteren

Borrelt je geest van de ideeën, maar krijg je het niet op papier zoals je zou willen? Heb je het idee dat er taaltechnisch meer creativiteit in je zit dan eruit komt? Daag jezelf dan eens uit door middel van een cursus Bloggen, Creatief schrijven of Sci-fi schrijven. Of misschien krijg jij het wel op papier, maar vind je het lastig om een presentatie te geven of een goed verhaal voor de groep te vertellen.

Ook voor presentatiecursussen ben je bij Parnassos aan het juiste adres. Van spoken word tot stem- en presentatie coaching. Bekijk ons gehele aanbod van cursussen op het gebied van schrijven en presenteren.

Een groep mensen die zich over een camera buigen in een fotoruimte.

Fotografie en digitale media

Vielen je vakantiefoto’s dit jaar een beetje tegen? Of wil je in de toekomst je teksten opleuken met mooie zelfgemaakte beelden? Kijk dan eens bij de cursussen op het gebied van digitale media en fotograferen.

Overige cursussen

Natuurlijk kun je bij Parnassos ook terecht voor cursussen op het gebied van muziek, dans, theater en beeldende kunst. Bekijk het hele cursusaanbod.

Parnassos Cultuurcentrum