Onderzoeksproject

Het onderzoeksproject is het sluitstuk van je programma. Het is een proeve van onderzoeksbekwaamheid vanuit de vakinhoudelijke discipline met aantoonbare relevantie voor het educatieve domein.  Je toont hiermee inzicht in de relatie tussen wetenschappelijk vakinhoudelijk onderzoek enerzijds en de vakdidactiek en de praktijk van het talenonderwijs anderzijds.

Handleiding Onderzoeksproject

Lees de handleiding onderzoeksproject goed door. Je leest er alles wat je over het schrijven van je onderzoeksverslag moet weten. Denk daarbij aan:

  • De inhoud en focus van je onderzoeksproject
  • De omvang en opbouw van je onderzoeksverslag
  • De begeleiding bij het schrijven van je onderzoeksproject
  • Het opstellen van een onderzoeksplan
  • Het inleveren van je onderzoeksverslag
  • De beoordeling van je onderzoeksverslag
  • Het archiveren van je onderzoeksverslag

Voorlichting

Tweemaal per jaar, in juni en december, is er een voorlichting over inhoudelijke en praktische aspecten van het onderzoeksproject, zoals het zoeken van begeleiding, het te volgen tijdpad en ethische toetsing. Er is ruime gelegenheid voor vragen. De uitnodiging voor de voorlichting ontvang je per mail.

Ingangseisen

Om te kunen beginnen aan het onderzoeksproject moet je het volgende succesvol hebben afgerond:

  • Alle taaloverstijgende cursussen (20 EC)
  • Minimaal 10 EC taalspecifieke cursussen van het vakinhoudelijke deel
  • Profesional in Praktijk 1a en 1b
  • Vakdidactiek 1
  • Pedagogiek 1

Onderzoeksonderwerpen

Het onderzoeksproject Talenonderwijs kan gaan over vele onderwerpen.

Formulieren en regelingen

De beoordeling van je onderzoeksverslag verloopt aan de hand van vaste procedures. Je kunt je hierop voorbereiden door onderstaande documenten en teksten goed door te nemen voordat je begint met schrijven.