Carrièreperspectieven
Via de alumnitool van LinkedIn kun je een goed overzicht krijgen van mogelijke carrières na jouw opleiding. Ook kun je gemakkelijk contact leggen met alumni van je opleiding of daarbuiten. Veel afgestudeerden hebben een LinkedIn profiel en kunnen je helpen met jouw vragen over je carrière. Ze delen graag hun ervaringen. Onderstaande video legt uit hoe de alumnitool werkt en hoe je via jouw zoekcriteria de voor jou relevante carrière-informatie krijgt.
Als je het fijner vindt om hier met iemand over te praten dan kun je altijd een loopbaangesprek inplannen met een van de career officers.
Meer weten over hoe je LinkedIn kunt inzetten om te netwerken en het meteen in de praktijk brengen? Volg de gratis training Arbeidsmarkt verkennen & netwerken van Career Services.
Door gesprekken met docenten en leerlingen, die uit ervaring spreken, leerde ik om een beeld te creëren van mijn toekomstige baan en kon ik me beter voorbereiden op wat zou gaan komen en wat er in het onderwijs mogelijk is.
"Ik geef Engels op UWC Atlantic College, een internationale school in het zuiden van Wales. Na de gewone lessen in de ochtend coach en train ik de leerlingen in de voorbereidingen voor hun examen tot kustwacht. Twee keer per week help ik ´s avonds in één van de boarding houses op de campus, waar het vooral gaat om het welzijn van de leerlingen. Het is een leuke, uitdagende baan met veel afwisseling en ook al is het veel en hard werken, de leerlingen zijn het waard.
Na mijn buitenlandse stage, een vast onderdeel van de opleiding die ik heb gevolgd (de Educatieve Master met de internationale richting, U-TEAch), kon ik solliciteren en kreeg ik de baan. Het tweede jaar van deze master sluit erg goed aan bij de baan die ik nu heb. De master was daarmee een goede voorbereiding. Dit komt veelal door de twee stages, de praktische ervaring die ik heb opgedaan, maar ook door de werkcolleges die vaak een (inter)actieve aanpak hadden. Zo heb ik vooral veel geleerd over de verschillende lesstrategieën, het leren kijken en lesgeven vanuit een holistisch oogpunt en hoe om te gaan met leerlingen met een internationale achtergrond. Constante feedback van mijn docenten en reflectiemomenten hebben ook veel geholpen. Door gesprekken met docenten en leerlingen, die uit ervaring spreken, leerde ik ook om een beeld te creëren van mijn toekomstige baan en kon ik me beter voorbereiden op wat zou gaan komen en wat er in het onderwijs mogelijk is.”