We raden aan om met UU-Solis-account in te loggen na als instelling voor Universiteit Utrecht te kiezen!
Er zijn een aantal oorzaken voor inlogproblemen mogelijk, afhankelijk van de oorzaak kan je een verschillende foutmelding krijgen:
Melding: De gebruikers-id of het wachtwoord is onjuist. Voer de gebruikers-id en het wachtwoord opnieuw in.
Waarschijnlijk is je wachtwoord incorrect, mogelijk is deze verlopen. Je Solis-account wachtwoord kan je resetten via https://password.services.uu.nl/sspr/public/ForgottenPassword
Melding: Wachtwoord verlopen
Het wachtwoord verloopt eens in de zoveel tijd, je Solis-account wachtwoord kan je resetten via https://password.services.uu.nl/sspr/public/ForgottenPassword
Melding: Fout - Er is geen gebruikersaccount aanwezig.
Hier kunnen meerdere oorzaken voor zijn, in alle gevallen moet je controleren of je via instelling Universiteit Utrecht en met je Solis-account inlogt. Als je dan nog steeds deze foutmelding krijgt is er mogelijk geen account voor je aangemaakt in Scorion of is deze niet aan het correcte Solis-id gekoppeld (vaak omdat jouw Solis-id afwijkt van je studentnummer). Neem contact op met OWCServicedeskICT@umcutrecht.nl zodat dit geregeld kan worden, vermeld hierbij zowel je studentnummer, solis-id, opleiding en in welk jaar je zit.
Alternatieve methode als inloggen niet werkt of voor spoed:
-
Ga naar: http://umcu01.parantion.nl
-
Kies hier “Wachtwoord vergeten"
-
Vul als gebruikersnaam in: umcugnk_[solisid/studentnummer] Bijvoorbeeld umcugnk_1234567
-
Als e-mailadres gebruik je je students.uu.nl e-mail adres (tenzij dit gewijzigd is).
-
Je krijgt binnen enkele minuten een mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Hiermee kan je vervolgens inloggen via http://umcu01.parantion.nl met de gebruikersnaam die je ook gebruikt hebt om het wachtwoord aan te vragen (umcugnk_1234567) en je nieuwe wachtwoord. Eventueel kan je later weer zonder problemen overstappen op gebruik van je solis-account om in te loggen.
-
Deze actie werkt niet als je geen account in het systeem hebt. Dan zal je contact op moeten nemen met de helpdesk om een account aan te maken.