Universitaire klachtencoördinator

Je kunt een klacht indienen bij de universitaire klachtencoördinator wanneer je het niet eens bent met een gedraging van een medewerker van de Universitaire Bestuurdienst (UBD) of de Universiteitsbibliotheek (UBU).

Voorbeelden van klachten bij de universitaire klachtcoördinator
  • Een medewerker van de UBD of UBU behandelt je onvriendelijk of intimiderend bij een verzoek om informatie.
  • Je hebt bij de UBU een probleem gemeld met toegang tot digitale bronnen, maar krijgt gedurende lange tijd geen hulp of terugkoppeling
  • Foutieve of misleidende informatieverstrekking door de UBD of UBU
  • De UBD verwerkt een wijziging in de studentregistratie verkeerd, waardoor een student tijdelijk geen toegang heeft tot universitaire systemen.

Gaat jouw klacht over een ander onderwerp dan de gedraging van (een medewerker van) de UBD of UBU? Kijk dan hier waar je terecht kunt.

Contact

Klachtencoördinatoren

Julia Krijbolder
Anita Schmale

Klacht indienen

Dien een klacht in

Postadres

Studentenservice
Postbus 80125
3508 TC Utrecht


Klachtenprocedure

Soms kan een klacht al op informele wijze (met een gesprek) worden opgelost. Als dit niet mogelijk is, dan kan een klacht op formele wijze worden behandeld. De formele klachtenprocedure verloopt vervolgens als volgt:

  1.  Je dient een klacht in bij de universitaire klachtcoördinator.
  2. Zowel jij als degene op wie de klacht betrekking heeft wordt door de universitaire klachtencoördinator om een toelichting c.q. een reactie gevraagd.
  3. De universitaire klachtencoördinator stelt vervolgens een advies op voor het College van Bestuur.
  4. Het College van Bestuur handelt de klacht formeel af.

Periode van de procedure

De periode waarin de klacht moet worden afgehandeld bedraagt in principe 10 weken. Uiteraard is het mogelijk om tijdens de procedure tot een oplossing te komen. De procedure kan dan worden beëindigd.


Klacht niet goed afgehandeld?

Vind je dat jouw klacht niet goed is afgehandeld? Dan kun je terecht bij Roel Notten, de Ombudsfunctionaris Studenten. Hij biedt onafhankelijke en onpartijdige hulp bij problemen of klachten over onredelijke behandeling binnen de Universiteit Utrecht.

Ombudsfunctionaris Studenten

Nationale ombudsman

Wanneer je vindt dat je klacht niet goed is afgehandeld, is het ook mogelijk om een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman.

Nationale ombudsman