Formulier klacht/bezwaar/beroep

Als je een klacht, beroep of bezwaar hebt kun je deze indienen via een digitaal formulier. Volg onderstaande stappen om het formulier in te vullen en in te dienen.

Hoe vul ik een klacht-, bezwaar- of beroepsformulier in?

  1. Bedenk of je een klacht, bezwaar of beroep wil indienen. Het verschil hiertussen wordt hier toegelicht, om het goede formulier uit te kunnen kiezen.
  2. Ga naar het digitale formulier voor een klachtbezwaar of beroep en zorg dat je browser op de gewenste taal is ingesteld. Vul het formulier bij voorkeur in het Nederlands is tenzij je dat niet goed spreekt.
  3. Vul het formulier in één keer in en gebruik je UU-emailadres. Verzamel alle benodigde gegevens vooraf, het is namelijk niet mogelijk om wijzigingen tussentijds op te slaan.

Let op: Wanneer je verzoek tot inschrijving is afgewezen voor een opleiding met verplichte matching, omdat je niet hebt voldaan aan de aanmelddeadline via Studielink, ofwel omdat je niet hebt voldaan aan de matchingsactiviteiten: gebruik dan niet bovenstaand formulier, maar volg de specifieke procedure die vermeld staat in de beslissing die hierover per e-mail is verzonden. Mocht je dit besluit kwijt zijn dan kan je deze opvragen bij Studentenservice.

Meer weten over het verschil tussen klachten, bezwaar en beroep? Bekijk de pagina over dit onderwerp:

Klachten, bezwaar en beroep
  1. Voeg eventueel relevante stukken als bijlage toe aan het het formulier.
    Let op: Het formulier inclusief bijlagen zoals je dit indient wordt gedeeld met de medewerker of dienst van de universiteit waar jouw klacht/bezwaar/beroep betrekking op heeft. 
  2. 15 minuten na indiening ontvang je een bevestigingsmail met de gegevens van jouw persoonlijke klachtenportaal. Bewaar deze goed. Hiermee kun je de status van jouw ingediende klacht, beroep of bezwaar monitoren en hier krijg je meer informatie over de vervolgprocedure.

Privacy voorwaarden

Lees de Privacyverklaring om op de hoogte te zijn van de geldende regels.

Privacyverklaring

Contact

  • Geen ontvangstbevestiging in je mail gekregen? Neem contact op met de ICT Servicedesk
  • Heb je vragen over de procedure?
    • Klacht: neem contact op met de Studentenservice
    • Bezwaar: neem contact op met Juridische Zaken: 030 253 3075 of stuur je bezwaar naar lsb@uu.nl
    • Beroep: neem contact op met Juridische Zaken: 030 253 3075 of stuur je beroep naar cbe.jz@uu.nl

Je moet een bezwaar- of beroepschrift indienen binnen 6 weken na de datum waarop het besluit aan je is verzonden. Je kunt ook een voorlopig bezwaar- of beroepschrift indienen en vragen om uitstel voor het indienen van de gronden.