Facultaire klachtencoördinator
Je kunt een klacht indienen bij de facultaire klachtencoördinator wanneer je het niet eens bent met een gedraging van een medewerker binnen jouw faculteit of opleiding.
Voorbeelden van klachten bij de facultaire klachtencoördinator |
|
---|
Contact met de facultaire klachtencoördinator
Klachtenprocedure
Soms kan een klacht al op informele wijze (met een gesprek) worden opgelost. Als dit niet mogelijk is, dan kan een klacht op formele wijze worden behandeld. De formele klachtenprocedure verloopt vervolgens als volgt:
- Je dient een klacht in bij de facultaire klachtcoördinator.
- Zowel jij als degene op wie de klacht betrekking heeft wordt door de facultaire klachtencoördinator om een toelichting c.q. een reactie gevraagd.
- De facultaire klachtencoördinator stelt vervolgens een advies op voor de decaan van de faculteit.
- De decaan van de faculteit handelt de klacht formeel af.
Periode van de procedure
De periode waarin de klacht moet worden afgehandeld bedraagt in principe 10 weken. Uiteraard is het mogelijk om tijdens de procedure tot een oplossing te komen. De procedure kan dan worden beëindigd.