Vacature assessor faculteitsbestuur Diergeneeskunde

De afgelopen 1,5 jaar heb ik de functie van studentassessor binnen het faculteitsbestuur mogen vervullen en ik kan het iedereen aanraden om te solliciteren! Het is een unieke kans om mee te praten over de toekomst van onze faculteit. Bijvoorbeeld de herziening van de master en het nieuwbouwtraject zijn lopende trajecten waar jij op bestuurlijk niveau over mee kan praten in deze functie. Ik vond het heel interessant om de besluitvormingsprocessen binnen de faculteit te leren kennen en mijn netwerk uit te breiden. De werkzaamheden voor het faculteitsbestuur heb ik gecombineerd met de master Gezondheidszorg Landbouwhuisdieren en Veterinaire Volksgezondheid. Door een flexibele indeling van de taken was dit een passende combinatie.

Heb jij een visie over de toekomst van onze faculteit in alle breedte? Stuur dan een motivatiebrief en CV naar de studentenraad (studentenraad.vet@uu.nl) om te solliciteren op deze functie. De deadline voor het opsturen van CV en motivatiebrief is 10 maart 2021. De verdere sollicitatieprocedure zal bestaan uit een gesprek met een afvaardiging van de studentenraad en een gesprek met de waarnemend decaan Dick Heederik en bestuurssecretaris Chava Jurgens.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure of functie ben ik telefonisch en per email te bereiken.

Kim Hopman

E: k.m.i.hopman@students.uu.nl

T: 06-22899118

Profiel assessor faculteitsbestuur

Het studentlid van het faculteitsbestuur, hierna assessor genoemd, zit in het hoogste bestuurlijke orgaan van de faculteit. Hierin worden de grote lijnen van het beleid voor de hele faculteit uitgezet zorgt de assessor ervoor dat studenten ook op dit niveau vertegenwoordigd zijn. Om goed op de hoogte te blijven van wat er speelt onder de studenten, is het van belang dat deze student goed contact houdt met de achterban en het studentlid van de Boards of Studies van de Undergraduate School en Veterinary School (BoS US&VS).

Functiecriteria/functiewensen

De student heeft:

• Goed contact met de facultaire studentengemeenschap in het algemeen
  • Het vermogen om subbelangen van algemene belangen te kunnen onderscheiden
  • Een goed beeld van de bacheloropleiding en de masteropleiding
  • Bij voorkeur de bacheloropleiding afgerond
  • Bij voorkeur ervaring in de (mede)zeggenschap. Denk aan ervaring als lid faculteitsraad, opleidingscommissie, Board of Studies, universiteitsraad, bestuur studentenorgaan.
  • Enige kennis van de facultaire organisatie

Taakbeschrijving assessor faculteitsbestuur

• Voorbereiden en bijwonen vergaderingen faculteitsbestuur
  • (gemiddeld 1 a 2x per maand, 2 uur per vergadering)
  • Voorbereiden en bijwonen vergaderingen studentenraad
  • (eens per twee weken, 2 uur per vergadering)
  • Onderhouden contacten en uitwisselen van informatie met studentleden van de  BoS US&VS, faculteitsraad/opleidingscommissie, studentenraad, jaarkernen e.d..
  • Informeren van studentleden faculteitsraad/opleidingscommissies over achtergronden van ontwikkelingen ter voorbereiding op de vergaderingen van de faculteitsraad en opleidingscommissies.
  • Signaleren aandachtspunten en knelpunten voor inbreng in faculteitsbestuur.
  • Participeren in benoemingsadviescommissies voor invulling posities UHD en hoogleraar.
  • Bijwonen vergaderingen faculteitsraad (5 reguliere en enkele informele faculteitraadsvergadering per jaar)
  • Participatie in assessorenoverleggen (= netwerk studentleden faculteitsbesturen UU en netwerk assessoren GNK)
  • Deelname in facultaire projectgroepen als studentvertegenwoordiger.

Benoemingsperiode

De benoeming zal formeel ingaan op 1 mei 2021 en lopen tot 1 september 2022.

Vergoeding

De vergoeding voor deze functie is conform de regeling ‘Bestuursbeurzen voor studenten in universitaire bestuursorganen’. De tijdsbesteding is vastgesteld op 4 dagdelen per week.

Inwerkperiode

De huidige assessor heeft de taak zijn of haar opvolger in te werken. Zo mogelijk zal per april de aanstaande assessor worden uitgenodigd voor het bijwonen van de bestuursvergaderingen.

Solliciteren?

Ben je geïnteresseerd en wil je solliciteren? Stuur dan je CV en motivatiebrief vóór 10 maart naar studentenraad.vet@uu.nl. Houd er rekening mee dat de sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden tussen 17 en 26 maart.

Vragen?

Heb je nog vragen over de functie of de procedure? Neem dan contact op met de huidige assessor, Kim Hopman: k.m.i.hopman@students.uu.nl.