Roel Notten nieuwe Ombudsfunctionaris Studenten

Vanaf 21 augustus is Roel Notten (43) de Ombudsfunctionaris Studenten. Dit is een nieuwe functie die de Universiteit Utrecht vormgeeft samen met de Technische Universiteit Eindhoven.

Nieuwe functie

De Ombudsfunctionaris Studenten is een nieuwe functie bij de UU. Heb je als student een probleem dat is ontstaan tijdens je studie? En leidt dat tot een vraag, dilemma of conflict waarbij de hulp van de klachtencoördinator van de faculteit of universiteit onvoldoende uitkomst heeft geboden? Dan kun je aanspraak maken op hulp van de Ombudsfunctionaris Studenten. De nieuwe functie is daarmee een zogeheten “tweedelijnsvoorziening”.

De Ombudsfunctionaris Studenten is onafhankelijk en geeft onpartijdig advies en/of bemiddeling. Wanneer nodig verwijst de Ombudsfunctionaris de student door binnen de universiteit.

Roel Notten

Roel was zelf ook ooit student aan de UU: hij behaalde de bachelor Sociologie en de master Internationale Betrekkingen. Inmiddels heeft hij veel relevante werkervaring opgedaan, onder andere als Buurtbemiddelaar en als Klachtenfunctionaris bij ROC Midden Nederland.

De werktijden van Roel Notten zijn maandag en dinsdag van 09.00-13.00 uur in het Bestuursgebouw, Heidelberglaan 8. Hij is bereikbaar via +31 6 39 58 68 47 en r.notten@uu.nl.

In vertrouwen praten, melden of een klacht indienen

Als je in vertrouwen met iemand wilt praten bij de Universiteit Utrecht (UU) kan het soms lastig zijn wie je het best kan helpen. Bekijk met deze keuzehulp wie je in welke situatie kunt benaderen en wat je kan verwachten.