12 januari 2018

Problemen rondom e-mailverkeer tussen de UU en Microsoft e-mail services (hotmail/outlook)

(Update: 17 januari 2018)

We ervaren nog steeds problemen met het versturen van e-mail vanaf de universiteit naar Microsoft e-mailadressen (eindigend op @hotmail.com, @msn.com, @live.com of @outlook.com).

Wat gaat er mis?

Systeemberichten (e-mails verstuurd vanuit bijvoorbeeld Osiris) naar Microsoft e-mailadressen komen​ mogelijk vertraagd of niet aan. Ook kan het zijn dat e-mail in de map "Ongewenste e-mail" terecht komt.

Wat werkt er wel?

E-mails die verstuurd worden vanaf Microsoft e-mailadressen komen wél aan bij UU-emailadressen. Ook komen e-mails die verstuurd worden door een medewerker van de UU (bijvoorbeeld een docent) aan op Microsoft e-mailadressen.

Oorzaak

Er zijn op dit moment een aantal mogelijke oorzaken gevonden. Deze worden nu onderzocht. Ook wordt gekeken naar mogelijke alternatieven die dit probleem tijdelijk kunnen verhelpen.

Wat moet je doen?

Maak je gebruik van een Microsoft e-mailadres en verwacht je een (belangrijke) e-mail van de UU die niet aankomt, dan adviseren we het volgende:

  • Neem contact op met de contactpersoon van je faculteit
  • Voeg e-mailadressen van de UU toe aan je adreslijst (bijvoorbeeld via e-mails die in het verleden naar je verzonden zijn). E-mail wordt dan niet meer in je "Ongewenste e-mail" map geplaatst maar gewoon in je Inbox
  • Maak gebruik van (UU)-Gmail of een ander niet-Microsoft e-mailadres.