8 mei 2020

Problemen met aanmelden bij diensten met twee-factor-authenticatie (update)

Update:  De problemen met de NetIQ app zijn verholpen. Download de update uit de Google Play Store.

Heb je na het updaten van de app nog steeds problemen om in te loggen met twee-factor-authenticatie, neem dan contact op met de ICT Servicedesk.

 

 

Je kunt op dit moment problemen ervaren met het aanmelden bij diensten waarvoor twee-factor-authenticatie nodig is. De problemen doen zich voor bij Android-smartphones in combinatie met de NetIQ-app. Je kunt zelf actie ondernemen om dit probleem op te lossen. Er is een tijdelijke en een permanente oplossing:

  • Een permanente oplossing waarbij je met je herstelcode de twee-factor-authenticatie opnieuw instelt. De ICT Servicedesk biedt hulp wanneer je geen herstelcode hebt.
  • Een tijdelijke oplossing voor het geval dat je geen herstelcode hebt, maar wel dringend gebruik dient te maken van twee-factor-authenticatie. Door middel van een alternatieve werkwijze kun je toch gebruik maken van de twee-factor-authenticatie met de NetIQ app.

Er is een handleiding beschikbaar om je hierbij te ondersteunen: