Laatste kans: stel je kandidaat voor de universiteits- of faculteitsraad

Wil jij inspraak bij belangrijke beslissingen? Stel je dan snel verkiesbaar voor de universiteits- of faculteitsraad. Dat kan nog tot en met 11 april. Jouw stem telt!

Meedenken en adviezen geven

Binnen de Universiteit Utrecht denken studenten, medewerkers en beurspromovendi mee over het beleid. Ook geven zij adviezen aan bestuurders. Dit doen zij vanuit de medezeggenschapsraden. De universiteitsraad is de medezeggenschapsraad van de Universiteit Utrecht. Op facultair niveau is dat de faculteitsraad.

Wat levert het jou op?

Een jaar in de universiteits- of faculteitsraad is een jaar om nóóit te vergeten. Samen met andere studenten en medewerkers kan jij het verschil maken binnen de universiteit, en zelfs daarbuiten. Je krijgt daarnaast een exclusief kijkje achter de schermen en de mogelijkheid om een netwerk op te bouwen. Je krijgt trainingen en bouwt vaardigheden op in onderhandelen, debatteren en samenwerken. Zeker niet onbelangrijk, je ontvangt ook een vergoeding voor je onmisbare werk.

Meer informatie faculteitsraden

Wil je meer informatie over de kandidaatstelling voor één van de faculteitsraden? Neem contact op met je kiescommissie:

Meer informatie universiteitsraad

Wil je meer informatie over de kandidaatstelling voor de universiteitsraad, dan kun je verder lezen op uu.nl/verkiezingen. Ook kun je contact opnemen met de secretaris van het Centraal Stembureau, Anne Marie Partridge.