Hubrecht Talent programma

Op dit moment is het Hubrecht Instituut bezig met de oprichting van het Hubrecht Talent Programme (HTP) met als doel een ondervertegenwoordigde groep studenten in Nederland te ondersteunen bij het nastreven van een carrière in wetenschappelijk onderzoek. Studenten met een met een migratieachtergrond uit Afrika, Azië, de Caraïben, Centraal- en Zuid-Amerika of Turkije worden uitgenodigd te reageren.

Via dit programma worden getalenteerde en enthousiaste BSc studenten in de levenswetenschappen gestimuleerd om betrokken te raken bij verschillende onderzoeksgebieden, praktijkervaring op te doen en hun wetenschappelijke interesses te verkennen.

In het HTP krijgen BSc studenten de mogelijkheid om hun BSc-stage/scriptie aan het Hubrecht Instituut uit te voeren in een onderzoeksgroep naar keuze. Naast het ontwikkelen van onderzoeksvaardigheden, krijgen studenten een mentor en uitgebreide begeleiding, bijvoorbeeld tijdens hun BSc-stage en bij hun aanmelding voor (competitieve) MSc-programma’s. Ten slotte komen HTP BSc-studenten in aanmerking voor het HTP MSc-programma, dat in 2023 van start gaat en verdere ontwikkeling en ondersteuning zal bieden, niet alleen tijdens het MSc-programma, maar ook na de MSc, bijvoorbeeld bij de overgang naar een PhD plek of andere baan.

De deadline voor inschrijving is 14 oktober. Kijk voor meer informatie over de aanmeldprocedure en ingangseisen op https://www.hubrecht.eu/about-us/hubrecht-talent-program/