2 juli 2020

Hoe tevreden zijn we met de koffie en thee op de UU? De uitslag!

Koffie-, frisdrank- en snoepautomaat

In november 2019 heeft MAAS i.s.m. de UU een klanttevredenheidsonderzoek (KTO) gedaan. In alle regio’s is door MAAS aan gebruikers van de koffie-, snack- en frisdrankmachines gevraagd wat ze vinden van de producten, het uiterlijk van de machines, de service en de smaak. Misschien heb jij toen ook je mening gegeven via de vragenlijst?

De meest voorkomende opmerkingen zijn gericht op de smaak van de koffie. Respondenten vind de koffie te slap, te sterk, niet lekker. Daarnaast is de cappuccino te zoet en de thee te sterk. Opvallend is de vraag naar verse bonen koffie. In alle machines zit namelijk verse bonen en in een deel van de machines zit daarnaast ook instant koffie. Alhoewel smaak een gevaarlijk onderwerp is (smaken verschillen nu eenmaal), geeft MAAS graag gehoor aan een deel van de wensen van de gebruikers. 

In het KTO komt ook naar voren dat UU medewerkers veel waarde hechten aan duurzaamheid. MAAS gaat daarom bekijken wat er nog meer gedaan kan worden om het bekerverbruik naar beneden te brengen.

Hoe nu verder?
Acties die op korte termijn plaatsvinden:
Thee – in alle machines zal de thee minder sterk worden afgesteld.
Verse bonen – het scherm op de machines wordt vervangen, zodat het duidelijker wordt dat er verse bonen in de machine zit.
De impuls om te kiezen voor het gebruik van een eigen beker wordt verstrekt door het kortingsbedrag van 0,05 cent naar 0,10 cent te verhogen.