EGEA Utrecht zoekt nieuw bestuur voor 2022-2023

Op zoek naar een nieuwe uitdaging? EGEA Utrecht is op zoek naar een nieuw bestuur! EGEA is een Europese vereniging voor jonge geografen, met wel 90 entiteiten verspreid door heel Europa. De verschillende entiteiten organiseren korte uitwisselingen, internationale congressen en andere (inter)nationale activiteiten. De vereniging biedt een internationaal netwerk van geografen die je binnen no time gaat zien als een nieuwe familie!

EGEA Utrecht is één van deze entiteiten. Naast de verschillende activiteiten op Europees niveau ontvangen wij de studenten die op Erasmus Exchange gaan naar de Faculteit Geowetenschappen aan de Universiteit Utrecht. Dit doen we met een introductieprogramma en verschillende activiteiten door het semester heen. Op deze manier krijg je de kans om ze zich thuis te laten voelen in Utrecht en aan onze universiteit. Of je nu een tussenjaar gaat doen, nog volop studeert of simpelweg geen idee hebt wat je komend jaar gaat doen; een bestuursjaar bij EGEA Utrecht kan voor jou een mooie kans zijn!

Een jaar bestuur bij EGEA Utrecht betekent:

• Een nationaal én internationaal netwerk van contacten leggen;
  • Internationale studenten een mooie tijd in Utrecht geven;
  • Europa ontdekken door uitwisselingen, congressen en andere evenementen;
  • Een parttime bestuursjaar waarnaast je kan blijven studeren;
  • Een afwisselend, uitdagend, maar vooral héél leuk jaar hebben!

Het EGEA-bestuur is een klein bestuur van 4, waardoor je goed leert samenwerken. Een jaar besturen brengt je nieuwe ervaringen, vaardigheden en groei. Verder staat het goed op je cv en krijg je een bestuursbeurs. Daarnaast is het zeker geen vereiste om ervaring te hebben met EGEA: Iedere geowetenschapper kan besturen!

Klik op deze link voor een korte impressie wat een bestuursjaar bij EGEA Utrecht inhoudt.

Solliciteren en meer informatie

Lijkt dit je wat? Stuur dan een korte motivatiebrief met een indicatie welke functie je het leukst lijkt en waarom (chair, secretary, treasurer, international students affairs) en je CV naar: egea@uu.nl.

Ben je geïnteresseerd maar heb je nog wat twijfels of vragen, neem dan contact op via: egea@uu.nl, of stuur een appje naar voorzitter Jasmijn van der Craats (06 42037779).