Deze foodtrucks vind je straks op de campus

De stemmer heeft bepaald: vanaf april vind je de foodtrucks van Broodje Ben, Mo & Zonen, Falafel & Halloumi en Last Vegas in het Utrecht Science Park. Last Vegas is de nieuwkomer uit dit rijtje, de andere drie zijn al bekend in het USP. Vanaf april vind je deze foodtrucks dagelijks op de campus, waar zij gaan rouleren langs vier plekken op en rondom de Heidelberglaan. Tot 1 april is het huidige foodtruckrooster van kracht.

Hieronder vind je de gekozen foodtrucks mét feestelijke winnaarsfoto's.

De eigenaren van Last Vegas poseren met frituurapparatuur.

Last Vegas (Plant-based fastfood)

'Utrechts enige plant-based (nacht)snackbar gaat in 2023 uitbreiden. We kijken ernaar uit om onze loaded fries, burgers en snacks ook in het Utrecht Science Park aan te bieden.' (productfoto)

De drie medewerkers van Broodje Ben.

Broodje Ben (Belegde broodjes)

'Wij zijn een hardwerkend en gemotiveerd team dat met belegde broodspecialiteiten staat voor vers, vlot, variatie en vriendelijkheid. We bieden voldoende keuze voor elke smaak en voorkeur.' (productfoto)

De twee eigenaren voor hun kleurige foodtruck.

Falafel & Halloumi (Midden-Oosters)

'Zin in een heerlijke, originele en verse falafel- of halloumiwrap? We staan voor je klaar in onze kleurrijke foodtruck om het lekkerste eten voor jou te serveren.' (productfoto)

Het team van Mo en Zonen met enkele studenten voor de foodtruck.

Mo & Zonen (Turks streetfood)

‘Wij, vader en zoon, zijn sinds 2002 de welbekende 'kebabkerels' van het Utrecht Science Park. Wij staan voor vers, healthy, sustainable en futureproof Turks streetfood.’ (productfoto)

De foodtrucks van Hoi Anh en Surinaamse EetHut kregen het minste aantal stemmen en zijn daarmee helaas niet door.

Duurzaamheid

Om tot de eerste selectie van zes foodtrucks te komen, heeft de UU onder andere gekeken naar in hoeverre de ondernemers zich bezighouden met maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid (afvalscheiding, herkomst producten, vegetarisch assortiment, plasticvermindering en eventuele keurmerken).

Stemproces

Tussen 9 en 15 januari kozen bijna 4000 studenten en medewerkers hun twee favoriete foodtrucks via een online stemformulier. Stemmen was (eenmalig) mogelijk met een UU- of HU-emailadres.