Update: De overgang naar een nieuwe bachelorcurriculum

Update

Op dinsdag 25 mei om 12:00 uur vindt er een nieuwe bijeenkomst over de overgangsregeling plaats in collegezaal C102.

Tijdens deze bijeenkomst bespreken we de mogelijke effecten op je studieplanning als je dit jaar cursussen uit jaar 2 niet gehaald hebt of als je als recidivist cursussen van jaar 1 niet voldoende hebt afgesloten. We bespreken hoe je cursussen uit jaar 2 nog in de oude stijl kunt afronden, wat de overgangsregeling inhoudt en voor welke cursussen en lijnen je in 2023-2024 in dient te schrijven in Osiris.

De examencommissie, de studieadviseurs, de onderwijsdirecteur en de leden van het invoerteam bachelor 2022 zullen bij deze bijeenkomst aanwezig zijn om vragen te beantwoorden.

In september zijn de eerste studenten gestart met het vernieuwde bachelorcurriculum, ook wel bekend als de geoptimaliseerde bachelor. De start hiervan was een feestelijk moment, maar een nieuw curriculum brengt ook vragen met zich mee. De invoer van een nieuw curriculum betekent namelijk ook dat het oude curriculum langzaam zal verdwijnen, maar hoe lang zullen de 'oude' cursussen nog worden aangeboden? En voor wie geldt de overgangsregeling?

Studenten die voor september 2022 zijn begonnen (tweede- en derdejaars) volgen cursussen uit het 'oude' curriculum en ronden deze ook af. Dit betekent dat in dit collegejaar (2022-2023) leerjaar 2 en 3 nog volgens het 'oude' curriculum gevolgd kunnen worden. Volgend collegejaar (2023-2024) zal alleen leerjaar 3 volgens het 'oude' curriculum gegeven worden. Vanaf collegejaar 2024-2025 zullen alle jaren het 'nieuwe' curriculum volgen.

Toetsing volgens het 'oude' curriculum

Er is een tentamen en een herkansing in het 'oude' curriculum in het eerste collegejaar waarin het onderwijs van het 'oude' curriculum niet meer wordt gegeven. In dit collegejaar (2022-2023) kun je dus nog wel de toetsing uit leerjaar 1 volgens de 'oude' stijl maken, in collegejaar 2023-2024 kun je nog 'oude' toetsen uit leerjaar 2 maken en in 2024-2025 kun je nog de toetsing doen uit jaar 3 van het 'oude' curriculum.

Overgangsregeling

Heb je een cursus uit het 'oude' curriculum gevolgd en de toetsing van de cursus in 'oude' stijl na dit jaar niet gehaald? Dan zul je het 'oude' en 'nieuwe' curriculum moeten combineren en val je onder de overgangsregeling. Val jij onder de overgangsregeling? Of wil je weten wat je kunt verwachten als het niet lukt om je cursus af te ronden in het laatste jaar dat de toetsing nog wordt aangeboden? Kom dan naar de informatiebijeenkomst.

Informatiebijeenkomst overgangsregeling

Tijdens de informatiebijeenkomst staan de examencommissie, de studieadviseurs, de onderwijsdirecteur en de leden van het invoerteam bachelor 2022 voor je klaar.

Wanneer: dinsdag 17 januari om 17:15 uur
Waar: collegezaal C102
Voor wie: studenten die (mogelijk) in de overgangsregeling vallen

Meer informatie

De informatie over de overgang naar het nieuwe curriculum is te vinden op de pagina 'Studieprogramma' op de studentensite.

Lees meer over het nieuwe curriculum