Clingendael Spectator Studentencolumn

De Clingendael Spectator bevindt zich als online magazine op het snijvlak van journalistiek en wetenschap, en is dit jaar precies 75 jaar hét magazine voor Internationale Betrekkingen in Nederland. Het magazine biedt twee keer per jaar studenten de kans om een column over een wereldpolitiek onderwerp te publiceren.

De artikelen van de Clingendael Spectator zijn voor jonge academici een eenvoudige manier om in aanraking te komen met relatief toegankelijke bijdragen van vooraanstaande deskundigen op het gebied van internationale betrekkingen. Naast analyses, interviews, opiniestukken, series en boek- en filmbesprekingen publiceert de Clingendael Spectator met enige regelmaat een column. In deze columns schrijven deskundigen vanuit hun expertise wat ze is opgevallen in het nieuws over internationale politiek. Omdat studenten vaak een verfrissende blik hebben op de wereldpolitiek, publiceert de Clingendael Spectator eens in het halfjaar een column van een student.

Studentencolumn

Zijn er bij jou, op basis van jouw reeds gevormde ervaring, dingen opgevallen in de actualiteit? Heb jij een scherpe blik en een vlotte pen? Schrijf een column (NL/EN) van max. 800 woorden en stuur deze op naar spectator@clingendael.org vóór woensdag 1 juni 2022. Uiteraard mag de column gebaseerd zijn op een studieopdracht of scriptie. De winnende column wordt op de website van de Clingendael Spectator gepubliceerd.