Studentensite

Hieronder vind je antwoorden op een aantal vragen over de vouchers. Ze zijn ingedeeld volgens het stappenplan met als extra een categorie "overig".

  1. Is dit voor mij?
  2. Bekijk het aanbod
  3. Maak een afspraak
  4. Identificeren en inschrijven
  5. Overig

Mocht het antwoord op jouw vraag hier niet te vinden zijn, stuur dan een mailtje naar skillslab@uu.nl onder vermelding van "Vraag over Voucher". 

Ik heb geen voucher gekregen. Wat nu?

Dat klopt, de "voucher" is geen fysiek ding, wij houden in onze administratie bij wie er recht op heeft. Wil je weten of je hier recht op hebt? Check dan stap 1 op de voucher pagina: Is dit voor mij?

Ik ben ouderejaars, mag ik ook van het aanbod gebruik maken?

De vouchers zijn ingesteld vanaf 2017. Ben je eerder gaan studeren dan krijg je helaas geen voucher. Wel kun je gebruik maken van de gratis schrijfcoaching van het Skills Lab Writing Centre. En misschien vind je de prijzen van de andere workshops en cursussen ook wel meevallen. 

Mag ik mijn voucher aan een huisgenoot geven?

Nee, helaas. Het is jammer voor je huisgenoot, maar de voucher is persoonsgebonden.

Ik heb me net uitgeschreven als student. Kan ik de voucher nog gebruiken?

Nee, helaas. Om de voucher te kunnen gebruiken, moet je ingeschreven staan als student bij de Universiteit Utrecht

Hoe lang is mijn voucher geldig?

Je voucher is twee jaar geldig. Krijg je je voucher eind december 2016, dan kun je hem tot eind december 2018 gebruiken. 

Hoe vaak kan ik de voucher gebruiken?

Je kunt de voucher éénmaal gebruiken.

Ik wil niet bij de aanbieders bekend staan als student. Wat betekent dat voor mijn voucher?

Omdat de betaling via het voucher gekoppeld is aan het feit dat jij student bent, is het noodzakelijk dat we aan Babel, Parnassos of COLUU doorgeven dat je aan de UU studeert. Als je de voucher gebruikt, geef je daarmee aan Skills Lab toestemming om aan aanbieders door te geven dat je student bent aan de Universiteit Utrecht. Wil je dat niet, dan kun je helaas je voucher niet gebruiken. Deze gegevens worden overigens alleen gebruikt voor het voucher-systeem. 

Wat kan ik krijgen voor mijn voucher?

Met het voucher kun je gratis deelnemen aan een cursus, workshop of individuele begeleiding. De lijst met deelnemende cursussen vind je op de voucherpagina onder stap 2: Bekijk het aanbod.  

Kan ik met mijn voucher korting krijgen op een bepaalde cursus?

De voucher kun je gebruiken om geheel gratis deel te nemen aan een cursus of workshop die op de lijst staat. Het is dus geen kortingskaart. 

Waar vind ik de balie van het Skills Lab en wanneer is die open?

De balie van het Skills Lab vind je in de Universiteitsbibliotheek op de uithof, tweede etage. Dit is alleen op afspraak (zie stap 3 op de voucherpagina om een afspraak te maken).  

Waarom moet ik naar de balie komen en kan ik me niet zelf online inschrijven met mijn voucher?

De reden daarvoor is dat je je moet identificeren en dat we moeten controleren of je inderdaad nog een voucher hebt om in te zetten. Omdat Babel, Parnassos en Coluu ieder verschillende inschrijfsystemen hebben, moeten we de inschrijving met vouchers ergens centraal doen.

 

Kan ik me ergens online inschrijven en dan zeggen dat ik met mijn voucher 'betaal'?

Nee, je moet je inschrijven aan de balie van het Skills Lab omdat de vouchers op een centraal punt geadministreerd moeten worden. 

Wat moet ik meenemen voor de inschrijving?

Voor inschrijving is nodig: een geldig identiteitsbewijs met foto. Het is handig als je al weet welke cursus je wilt doen, dan kunnen we je meteen inschrijven. Twijfel je nog, dan bespreken we de mogelijkheden graag met je. 

Wat gebeurt als de cursus geannuleerd wordt? Ben ik dan mijn voucher kwijt?

Nee hoor. Mocht de cursus niet doorgaan of door de aanbieder geannuleerd worden, dan wordt de inname van de voucher ook geannuleerd en kun je de voucher weer opnieuw inzetten.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

Doel van de registratie van persoonsgegevens is om studenten die dat willen, in de gelegenheid te stellen eenmalig gratis gebruik te maken van aanbod van derden. De gegevens worden maximaal twee jaar bewaard. Gegevens over het gekozen aanbod zullen niet herleidbaar zijn tot personen. Wel kunnen gegevens van de hele populatie gebruikt worden voor statistische beleidsinformatie over het verloop van het voucherproject. Daarbij kun je denken aan gegevens over het aantal deelnemers in verschillende cursussen, gegevens over gender van de gebruikers, faculteit of moment van gebruik. 

Ik wil geen gebruik maken van het aanbod en liever niet in het bestand van voucher-rechthebbenden staan. Wat moet ik dan doen?

Stuur een mail naar skillslab@uu.nl met het verzoek je gegevens uit de voucher-administratie te verwijderen. 

Wat gebeurt er als ik onverhoopt niet naar de cursus kan komen waarvoor ik me heb ingeschreven?

Dan kun je helaas niet meer van je voucher gebruik maken. We gaan uit van inschrijven = meedoen = voucher gebruikt. Wil je alsnog zo’n cursus volgen dan kan dat natuurlijk, hij is alleen niet gratis meer.

Als ik opmerkingen heb over het aanbod, waar kan ik dan terecht?

Omdat het Skills Lab als een soort tussenpersoon fungeert, horen we ook graag van je of het aanbod goed aansluit op jouw vraag. Stuur een mail naar: skillslab@uu.nl. De verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van het gebodene ligt echter bij de aanbieders. Het Skills Lab is verantwoordelijk voor de logistiek van het project.

Feedback

Heb je een vraag of opmerking over deze pagina? Laat het ons weten.

Algemene informatie