Faalangst aanpakken

Bijna iedereen voelt zich weleens gestrest voor tentamens of andere belangrijke beoordelingsmomenten. Deze spanning is heel gewoon en kan je ook helpen om goed te focussen. Maar als die stress leidt tot overmatig piekeren, zenuwachtigheid en spanningsklachten en/of je studeerprestaties eronder lijden, dan kan er sprake zijn van faalangst.

In deze training (6 bijeenkomsten van 1,5 uur) besteden we aandacht aan de factoren die een rol spelen bij faalangst en hoe je hier anders mee om kunt gaan. Je krijgt inzicht in de gedachtepatronen die faalangst oproepen en in stand houden, en leert deze gedachten herkennen en veranderen. Daarnaast is er aandacht voor de rol van ontspanning en gedrag wat invloed kan hebben op je faalangst. Onderdeel van de training zijn oefeningen waar je, tussen de bijeenkomsten door, thuis mee aan de slag kunt gaan.

Voor wie?

UU-studenten die zich in bovenstaande herkennen en er actief mee aan de slag willen.

Duur

6 bijeenkomsten

Waar en wanneer

Locatie en datum worden bekend wanneer er voldoende aanmeldingen zijn.

Kosten

Eenmalig 25 euro voor het intake-gesprek.

Deelnemers

6-8

Aanmelden

Vooraf is het nodig om een oriënterend gesprek met een van de studentenpsychologen te hebben. Maak een afspraak voor een intake. Hier zal worden besproken of de training een passende stap voor je is.