Jonge vrouw in trein kijkt uit het raam

Studeren, een bijbaan, bestuurswerk, sporten, sociale activiteiten…een volle agenda en gevoelde prestatiedruk laten soms weinig gelegenheid om de teugels te laten vieren. Als de boog te lang strak staat, wordt het steeds lastiger om echt te ontspannen. Dit kan leiden tot hoge stresslevels. Dat is onaangenaam en ook ongezond. Soms brengt het ook piekeren met zich mee. Dat geldt ook voor het omgekeerde: veel alleen op je kamer door corona, geen leuke sociale activiteiten in het vooruitzicht, bijbaan kwijt en zorgen om gezondheid van jezelf of je naasten. Ook hierdoor kun je in de greep raken van stress en merken dat het lastig is om je te ontspannen.

In deze training bekijken we hoe stress ontstaat en hoe je verschijnselen ervan kunt herkennen. We brengen in kaart wat jij kunt doen om ermee om te gaan. Wat is voor jou ontspannend? Hoe zorg je dat je dat (meer) gaat doen?

We doen ook een paar mindfulness-oefeningen. Je traint daarmee je aandacht, waardoor je bewuster kunt zijn van de gesteldheid van je lichaam en geest. Je kunt die oefeningen ook thuis doen, waardoor je mogelijk meer rust kunt vinden en bewuster kunt ontspannen.

We onderzoeken ook welke overtuigingen ten grondslag kunnen liggen aan je stress. Hoe beinvloeden bepaalde gedachten je welbevinden? Kloppen die gedachten wel? Moet je altijd aardig zijn? Perfect? Moet je alles aankunnen?

Voor wie? 
Deze training is voor iedereen (UU student) die last heeft van stress en bereid is dat te onderzoeken en het aan te pakken. Je krijgt meer inzicht en skills om dat te doen. Het is een  training, waar je ook kunt leren van de ervaringen van de anderen.

Kosten: Gratis 

Aanmelden voor: