Koffie-, frisdrank- en snoepautomaten

Frisdrankautomaat

In de gebouwen van de Universiteit Utrecht staan circa 260 koffie-, snoep- en frisdrankautomaten: ongeveer 200 koffieautomaten en 60 snoep- en frisdrankautomaten. Het Facilitair Service Centrum exploiteert deze automaten en heeft de zorg uitbesteed aan MAAS. 

Wat zit er in automaten?

  • De koffieautomaten bieden verschillende producten. In de machines in de kantooromgevingen zitten 100% duurzame, gecertificeerde koffiebonen (UTZ). In de machines op drukke studentenplekken zit ook een goedkopere, snellere instantkoffie. Uit de automaat haal je ook heet water, chocolademelk en verse thee (thee die in de automaat gezet wordt). De laatste twee hebben het Max Havelaar keurmerk.
  • In de frisdrankautomaten vind je de bekende frisdranken. 50% van het aanbod is een gezonder alternatief.
    Sinds begin februari 2019 vind je geen plastic wegwerpflesjes met water meer in de frisdrankautomaten in de universiteitsgebouwen. In plaats hiervan zijn er hervulbare waterflessen van Join the Pipe te koop in de automaten. Deze vul je gratis bij een koffieautomaat of de kraan. Meer weten? www.uu.nl/reduceplastic
  • De snackautomaten worden uitgerust met de bekende ‘hardlopers’ (Mars, Bounty en een gevulde koek). Daarnaast zijn er gezondere alternatieven te koop zoals popcorn en een gezondere reep. De gezonde producten herken je aan de groene balk onder het product.
  • Bij luxe onbemande koffiecorners koop je luxe verse bonenkoffie, indien gewenst met verse melk. Deze corners vind je in een aantal gebouwen. 

Duurzaamheid
Op het gebied van duurzaamheid zijn er verschillende initiatieven. De automaten zijn uitgerust met een koud watertappunt. Vul gratis je flesje of glas met gekoeld en gefilterd water. Voor de andere producten geldt: als je een eigen beker gebruikt, krijg je € 0,05 korting. Lees meer over duurzaamheid

Betalen
Je kunt betalen met ‘contactloos betalen’ of een creditcard. 

Storing doorgeven
Geef een storing aan een koffieautomaat door aan het FSC Meldpunt via (030) 253 95 95 of het self-service portal. Het telefoonnummer staat ook op de koffieautomaat.

Klachten
Heb je een klacht over (de producten in) de automaten, vul dan het self-service portal in.