Voorlichtingen, contact en ervaringen van studenten

Contact

De programmaleider is Herma Bijl. Voor vragen en opmerkingen over Descartes kan je contact opnemen via honourscollege@uu.nl.

Ervaringen van studenten

Het gemeenschapsgevoel van Descartes kom je overal, in alle colleges en activiteiten, tegen!

descartes, honours
Frank Wildenburg, bachelorstudent Kunstmatige Intelligentie

Natuurlijk zijn de colleges van Descartes erg interessant, maar wat ik het leukste vind aan het programma is het gemeenschapsgevoel dat je overal tegenkomt en voelt. Door deze fijne sfeer kwam ik al snel in contact met medestudenten uit alle disciplines. Dit wordt ook aangemoedigd door de programmaleiding met verschillende activiteiten. Hierdoor kom ik verschillen tussen vakgebieden tegen die me anders niet zo snel opgevallen waren, maar waar ik veel van leer! Deze kennis kan ik vervolgens weer toepassen op de colleges en plenaire discussies. Zo versterken alle delen van het programma elkaar.

descartes, honours
Charlotte Veenstra, bachelorstudent Geneeskunde

Bij Descartes heb ik de Homo Universalis in mijzelf teruggevonden! Het discipline-overstijgende onderwijs, met colleges uit allerlei verschillende vakgebieden is namelijk een belangrijk onderdeel van het Descartes College. Ik vind het erg leuk om interdisciplinair samen te werken en daardoor probleemstellingen vanuit verschillende hoeken aan te vliegen. Door bij Descartes even de bril van een andere discipline op te zetten, is er bij mij meer begrip ontstaan voor de opvattingen van mensen met een andere achtergrond. Dit komt niet alleen van pas bij het oplossen van grote wetenschappelijke vraagstukken, maar ook bij conflicten in het dagelijks leven.

We deelt veel content over de Honours community, onze programma's en relevante deadlines op onze Instagram. Zorg ervoor dat je ons volgt zodat je geen aankondigingen mist!