Contact
Bij wie moet je zijn?
- Je eerste aanspreekpunt voor vragen over je opleiding is je tutor (zie Osiris)
- Voor algemene studie-inhoudelijke vragen en praktische zaken kun je bij het Studiepunt terecht
- Heb je een vraag over collegegeld? Neem dan contact op met Studentenservice.
Geen idee bij wie je moet zijn? Kijk dan op de overzichtspagina met wie-wat-waar.
Contact studiepunt
E-mail: studiepunt.gw@uu.nl (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
WhatsApp: 06 41 08 45 38 (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
Telefoon: 030 253 6285 (elke werkdag van 11.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 15.00)
Postadres: Drift 10, 3512 BS Utrecht
Vermeld altijd je studentnummer en opleiding!
Studieadviseur
Contactmogelijkheden
Korte of urgente vragen: telefonisch spreekuur | Elke werkdag van 10-11.30 uur via 030 253 1959. |
---|---|
Biebspreekuur | Elke werkdag van 12.30 tot 13.30, hal bibliotheek Drift 27. |
Niet dringende of algemene vragen: e-mail | studieadviesTCS.GW@uu.nl |
Complexe vragen: afspraak | Heb je een specifieke of ingewikkelde vraag over je opleiding of je persoonlijke situatie, maak dan een afspraak via de online agenda met de studieadviseur van je eigen opleiding. De afspraak is op locatie of via Teams (installeer de app en log in met je UU-mailadres). |
Onderwerpen voor de studieadviseur
vragen over programma • ziekte en bijzondere omstandigheden • regelingen en procedures • persoonlijk gesprek • klachten, bezwaar, beroep • verbeteren academische vaardigheden • intakegesprek • voorzieningen bij handicap/chronische ziekte • bewijs inleveren bij gemiste toets
- Film- en televisiewetenschap:
- dr Alec Badenoch
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Alec Badenoch
- Filosofie politiek en maatschappij:
- dr Jesse Mulder
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Jesse Mulder
- Internationale Betrekkingen in historisch perspectief:
- dr Rick Tazelaar
Spreekuur: op afspraag (per e-mail)
- dr Rick Tazelaar
- Klassieke talen en culturen:
- dr Robert Flierman
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Robert Flierman
- Kunst, cultuur en geschiedenis
- Middeleeuwen en Renaissance studies
- Prof dr Els Stronks
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- Prof dr Els Stronks
- Moderne letterkunde
- dr Kila van der Starre
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Kila van der Starre
- Moderne Talen: educatie en meertaligheid
- dr Sergio Baauw
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Sergio Baauw
- Nieuwe media & digitale cultuur
- dr. Ingrid Hoofd
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr. Ingrid Hoofd
- Postcolonial and Gender Studies
- dr Laura Candidatu
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Laura Candidatu
- Religie & cultuur
- dr. Margreet van Es
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr. Margreet van Es
- Taal en communicatie
- dr Marloes van Moort
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Marloes van Moort
- Taalkunde (voorheen T&C en T&O)
- dr. Margot van den Berg
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr. Margot van den Berg
- Theater, muziek en dans in interdisciplinair perspectief
- dr Ruxandra Marinescu
Spreekuur: op afspraak (per e-mail)
- dr Ruxandra Marinescu
Wanneer ga je naar je hoofdrichtingsadviseur?
Na het eerste jaar kun je met vragen over het programma van je hoofdrichting, je studieplanning etc. naar de hoofdrichtingsadviseur. Je kunt bij hem/haar terecht met vragen over:
- de invulling van je hoofdrichting
- je studieplanning
- inschrijving voor en registratie van je hoofdrichting
- het zoeken van een stageplek en een stagebegeleider
- oriëntatie op studeren in het buitenland
- de voorbereiding op het bacheloreindwerkstuk
- oriëntatie op masterkeuze
- nadenken over loopbaan en carrière na je studie
De hoofdrichtingadviseur keurt aan het eind van de studie het portfolio goed dat studenten TCS in de loop van de studie hebben samengesteld.

Pooi Ji Hang
Exchange Coördinator Inkomende Exchange

Monique Hanrath
Exchange Coördinator Uitgaande Exchange

Iva Martínková
Support Officer

Sirma Ordanovski
Support Officer

Bart Weerdenburg
Teamleider
Voor vragen kan je hier terecht
- Drift 10, balie International Office (Studiepunt): Maandag en Donderdag van 11.00-12.00 uur vanaf 23 oktober t/m 30 november
- Telefonisch contact: Dinsdag en woensdag van 11.00-12.00 vanaf 24 oktober t/m 29 november. Tel: 030-2536046 (0031302536046)
- Per e-mail: internationaloffice.hum@uu.nl
Voor meer complexe vragen over studeren in het buitenland, bijvoorbeeld over een specifieke bestemming of over je persoonlijke situatie, kun je een afspraak maken.
Wordt de boekingsmodule hieronder niet geladen, kijk dan of iets het laden tegenhoudt (zoals Privacy Badger) en schakel dit uit voor deze tool. Je kunt het eventueel ook proberen via de directe link naar de afsprakentool.
Zijn er geen afspraakmogelijkheden beschikbaar mail dan je vraag en afspraakaanvraag naar internationaloffice.hum@uu.nl.
Stagebureau Geesteswetenschappen
(Studiepunt Geesteswetenschappen)
Drift 10, 3512 BS Utrecht
(030) 253 6285
stage.gw@uu.nl
Vermeld altijd je studentnummer!
Telefoon | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
---|---|
Balie | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
Bij het Stagebureau kun je terecht met praktische vragen over stages. Ook kun je hier stagedocumenten inleveren en ophalen.
Bij de Career Officer kun je terecht met vragen over loopbaanbegeleiding, arbeidsmarktoriëntatie of als je bijvoorbeeld je cv wilt doorspreken of een sollicitatiegesprek wilt oefenen. Doe altijd eerst de career check en neem de resultaten daarvan mee naar het gesprek.
Kristella Hak
c.c.m.hak@uu.nl
Drift 10
Afspraak maken
De Contactpersonen Buitenland van TCS zijn de studieadviseurs van TCS. Heb je een vraag? Maak dan zoveel mogelijk gebruik van de studyplan-spreekuren. Zie de TCS-jaarkalender.
Voor praktische vragen
Heb je een probleem met IT? Kijk dan eerst of er een algemene storing is. Zo niet, neem dan contact op met de helpdesk van ITS of met die van GW. Je kunt ook de IT-wizard hieronder gebruiken om zelf je probleem op te lossen.
CONTACT
030-253 4500
servicedesk@uu.nl (je kunt ook een melding indienen via de Self Service Desk)
Vermeld altijd je Solis ID en bijvoorbeeld een UU-nummer van een defecte PC of printer.
Telefoon
maandag t/m vrijdag 7.15-22.30 uur
zaterdag 10.00-1800 uur
zondag 10.00-22.30 uur
Contact helpdesk GW
- Kromme Nieuwegracht 80 (receptie)
maandag t/m vrijdag 10.00-16.30 uur - Drift 27
maandag t/m vrijdag 12.00-15.00 uur
Je kunt bij Studentenservice terecht voor allerlei zaken zoals:
- Aanmelding
- Inschrijving
- Studielink
- Collegegeld
- Inplannen afspraken met studentendecanen
Heb je vragen over je studiemateriaal, rooster, vak- en uitschrijvingen, cijfers en resultaten, diploma e.d. neem dan contact op met je facultaire studiepunt.
Het volgende kan je zelf regelen:
Betaling collegegeld | Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het afgeven van de machtiging in Studielink, wacht dan 48 uur voordat je het opnieuw probeert. Als het na 48 uur niet lukt, neem dan contact met ons op. |
---|---|
Bewijs betaald collegegeld | |
Verklaring van inschrijving | Print via Osiris Student een verklaring uit |
Wijzigen betaalgegevens collegegeld | |
Vragen over je opleiding (rooster, vakinschrijving, cijferlijst, studieprogramma, etc.) | Neem contact op met je studiepunt |
Vragen over bestuursbeurzen | Stel deze via bestuursbeurs@uu.nl |
Vragen over lopende aanvraag afstudeersteun | Stel deze via afstudeersteun2223@uu.nl |
Heb je een ander soort verklaring omtrent je inschrijving, collegegeld, behaald diploma, of overige opleidingsgegevens nodig? Of zoek je meer informatie over deze documenten? Kijk dan op onze verklaring pagina.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen kun je hieronder vinden. Wij willen je vragen eerst te kijken of jouw vraag hiertussen staat, voordat je contact opneemt.
Je kunt een verklaring van inschrijving downloaden via Osiris Student zodra jouw inschrijving compleet is. Deze vind je door in te loggen en te kijken op je persoonlijke pagina. Log in via de homepage van Osiris Student. Daar vind je de verklaring van inschrijving onder: Mijn gegevens > Inschrijving opleiding.Er opent een nieuwe pagina, vergeet dus niet de pop-up blocker uit te schakelen.
Heb je nog geen toegang tot Osiris Student? Dan kun je Studentenservice vragen om een Bewijs van Inschrijving mits je volledig ingeschreven bent.
Je dient Studentenservice te bellen om een afspraak te maken met een studentendecaan. Dit kan via het nummer 030 253 7000. Check onze contactgegevens voor de actuele openingstijden. Je kunt bij studentendecanen terecht met vragen over financiële regelingen, ziekte, studeren met een functiebeperking, topsport en meer.
Let op: i.v.m. drukte is het niet mogelijk om op korte termijn een afspraak in te plannen.
Je kunt een betaalbewijs/factuur opvragen via studentenservice@uu.nl. Als je dit bewijs nodig hebt voor een andere onderwijsinstelling (= BBC) dan kun je bovenaan de pagina het aanvraagformulier invullen.
Rond 13 december ontvang je een mail vanuit onze financiële afdeling met informatie over de mislukte inning. Hierin staan instructies om het zelf over te maken. We vragen je deze mail geduldig af te wachten. Na verwerking van je betaling zul je een ontvangstbevestiging krijgen.
Als de inning van (een deel van) het collegegeld niet gelukt is ontvang je op 13 december een mail vanuit onze financiële afdeling met informatie over de mislukte inning. Deze mail zal informatie bevatten over het rekeningnummer waar je het verschuldigde collegegeld naar over kan maken, onder welk kenmerk, en voor welke datum dit dient te gebeuren. We vragen je deze mail geduldig af te wachten.
Zodra je de officiële afstudeerdatum hebt ontvangen van je examencommissie – dit is niet hetzelfde als de datum van de uitreiking – kun je je uitschrijven in Studielink per de 1e van de maand volgend op je examendatum. Je mag ook de rest van het collegejaar ingeschreven blijven staan, je betaalt dan wel collegegeld voor het hele jaar. Meer informatie wat je moet regelen als je je uitschrijft, vind je hier: uitschrijven.
E-mail: | |
---|---|
Telefoon: | 030 253 7000 Ma t/m vr 11.00-12.00 & 14.00-15.00 uur. |
Balie: | Ma t/m do 10.00-13.00 uur |
UU for U, Student Services

Adres
Heidelberglaan 6, 3584 CS Utrecht
Postadres: Postbus 80125
Voor IT-vragen kun je terecht bij de IT-servicedesk
Het universiteitsterrein is rookvrij.
Open UU for U, Student Services on Google Maps
In week 52 t/m week 1 kunnen de openingstijden afwijken. Bekijk de openingstijden hier.
Faciliteiten
- Studentenservice
- International Office
- Career Services
- Informatielijn (voorlichting studiekiezers)
Overig
Samenstelling
- Dore van Zwolle (studentlid)
- Julia Sedney (studentlid)
- Lian Ribbers (studentlid)
- Bente Super (studentlid)
- Marloes van Moort (voorzitter) - departement Talen, Literatuur en Communicatie (Communicatie- en informatiewetenschappen)
- Laura Candidatu - departement Media- en Cultuurwetenschappen (Genderstudies)
- Wendy Wiertz - departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis (Kunstgeschiedenis)
- Rick Tazelaar - departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis (Geschiedenis)
De studieadviseurs van TCS zijn adviserend lid.
Contact
- Het secretariaat van de opleidingscommissie is bereikbaar via Dianne Draper.
- Voor (eventuele) problemen die je tegenkomt tijdens het volgen van de opleiding, is de studentgeleding van de opleidingscommissie bereikbaar via e-mail: octcs.gw@uu.nl. Hier kun je terecht met al je vragen, klachten en suggesties over de opleiding.
- Op de hoogte blijven van belangrijke zaken rondom TCS? Like de opleidingscommissie van TCS op Facebook en volg ons op Instagram!
Wat doet de opleidingscommissie?
De opleidingscommissie brengt advies uit over de Onderwijs- en examenregeling (OER), bewaakt de kwaliteit van het onderwijs, stelt eventuele knelpunten aan de orde en adviseert over de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijsbeleid. De visie van studenten speelt in de taken van de opleidingscommissie een centrale rol: cursusevaluaties en andere studentenevaluaties zijn een belangrijke bron van informatie.

- Berteke Waaldijk (voorzitter)
- Hestia Bavelaar
- Martijn van den Hurk
- Nies Kraan
- Nico Landman
De examencommissie wordt ondersteund door ambtelijk secretaris Noor Blaauw.
Contact examencommissie
Examencommissie
Betreft: <naam opleiding>
Drift 10
3512 BS UTRECHT
Studiepunt.GW@uu.nl
Studentenpsycholoog
Studentenpsychologen helpen je bij problemen die je studievoortgang in de weg staan. Lees de tips en tools die je alvast verder kunnen helpen of maak een afspraak bij een studentenpsycholoog.
Klachten
Als je het niet eens bent met de manier waarop de UU zich tegenover jou heeft gedragen, dan kun je een klacht indienen bij onze klachtencoördinator.
Hulp bij ongewenst gedrag
Heb je te maken (gehad) met ongewenst gedrag? Of zie je dat het iemand anders overkomt? Praat er dan over. Bijvoorbeeld met een tutor, docent of studieadviseur. Sinds kort kun je ook terecht bij de contactpersoon ongewenst gedrag van GW, Stefan Vuurens. Hij denkt met je mee en helpt je eventueel de volgende stap te zetten.
Als je dat liever hebt, kun je ook contact opnemen met de contactpersoon voor medewerkers: Biene Meijerman. Bij afwezigheid en in vakantietijd nemen Stefan Vuurens en Biene Meijerman voor elkaar waar.
Vertrouwenspersoon ongewenst gedrag
Wil je direct naar de vertrouwenspersoon van de UU, dan mag dat natuurlijk ook altijd!
Loop niet te lang rond
Heb je te maken met seksuele of verbale intimidatie, discriminatie, agressie, geweld of pesten, loop er dan vooral niet te lang mee rond! Je kunt erover praten met een tutor, docent of studieadviseur. Wil je het liever bij iemand anders kwijt? Neem dan contact op met Stefan Vuurens, onze facultaire contactpersoon voor ongewenst gedrag. Hij denkt op een laagdrempelige en vertrouwelijke manier met je mee.
Ongewenst gedrag buiten de UU
Heb je te maken gehad met ongewenst gedrag buiten de UU, maar kom je betrokken persoon (personen) wel tegen op de UU dan is het ook belangrijk om je te melden bij ons via Contactpersoon-ongewenstgedragStudenten.gw@uu.nl.
Nadat je contact hebt opgenomen
- Je krijgt zo snel mogelijk een uitnodiging voor een afspraak. Die afspraak vindt plaats op een discrete locatie of online via teams, net wat jouw voorkeur heeft. De facultaire contactpersoon biedt een luisterend oor, denkt met je mee en legt uit wat mogelijke vervolgstappen zijn.
- Jullie bepalen samen of er een vervolggesprek nodig is. Je melding wordt anoniem geregistreerd.
- Jaarlijks brengen de vertrouwenspersonen een geanonimiseerd verslag uit over het aantal meldingen en de aard daarvan. De gegevens zijn niet meer herleidbaar tot individuen. Het faculteitsbestuur gebruikt de informatie uit het verslag voor beleid om ongewenst gedrag te voorkomen.
Andere contactpunten
Je kunt ook altijd contact opnemen met een van de volgende instanties:
Stefan Vuurens kan je ook helpen met contact leggen, als je dat prettig vindt.
Ongewenst gedrag
Ongewenst gedrag is een gedraging, handeling of het nalaten van een handeling die als negatief ervaren lichamelijke, psychische of sociale gevolgen heeft. Dat is in ieder geval intimidatie, seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld en pesten op de werkplek of in de studiesituatie. Bekijk de gedragscode voor een volledige beschrijving. Twijfel je of jouw ervaring hier ook bij past? Neem gerust contact op met de vertrouwenspersoon.
Hoe kan ik zelf aandacht besteden aan sociale veiligheid?
Wil je zelf meer leren over wat jij kan doen bij ongewenste situaties, of hoe jij kunt zorgen voor een sociaal veilige studie- en werkomgeving? Bekijk of de Training Active Bystander iets voor jou is.
Ik wil graag een schending van wetenschappelijke integriteit bespreken
Voor een laagdrempelig vertrouwelijk gesprek over schending van wetenschappelijke integriteit kun je terecht bij de facultaire contactpersoon Rick Nouwen:
- r.w.f.nouwen@uu.nl
- 030 253 8313
Of bekijk de uitgebreide informatie over wetenschappelijke integriteit.