Contact
Studiepunt Geesteswetenschappen
- E-mail: studiepunt.gw@uu.nl (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
- WhatsApp: 06 41 08 45 38 (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
- Telefoon: 030 253 6285 (elke werkdag van 11.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 15.00 uur)
- Balie: elke werkdag van 11.00 tot 12.30 uur en van 13:30 tot 15.00 uur
- Postadres: Drift 10, 3512 BS Utrecht
Vermeld altijd je studentnummer en opleiding!
Voor vragen over: je studie • cursusinschrijving • afstuderen • cijfers • goedkeuring en vrijstelling • certificeren van cijferlijsten • enzovoort
Vraag over collegegeld?
Heb je een vraag over je collegegeld? Neem dan contact op met Studentenservice.
Afspraak met Career Officer
Je kunt een afspraak maken met onze Career Officer via de online agenda van Career Services.
Diplomakoker omruilen
Je kunt je witte diplomakoker nog steeds bij ons omruilen voor een gele UU-koker. Dat kan tijdens onze openingstijden.
Programmacoördinator
Studieadviseur
Contactmogelijkheden
Snelle of urgente vragen: telefonisch spreekuur | Elke werkdag van 10.00 - 11.30 via 030-253 2440. |
---|---|
Biebspreekuur | Elke werkdag van 12.30 - 13.30, hal bibliotheek Drift 27. |
Snelle of algemene vragen: korte afspraak (max. 10 minuten) | Heb je een algemene vraag over bijv. je studievoortgang, je studieplanning en keuzes, maak dan een korte afspraak via de online agenda voor korte afspraken. Je hebt de afspraak met één van de studieadviseurs van TLC. De afspraak is op Trans 10 of via Teams. |
Complexe vragen: lange afspraak (20-30 minuten) | Heb je een complexe vraag over je opleiding of over je persoonlijke situatie en wil je wat langer de tijd nemen, maak dan een afspraak via de online agenda voor lange afspraken met de studieadviseur van je eigen opleiding. De afspraak is op Trans 10 of via Teams. |
Niet dringende of algemene vragen: e-mail | studieadviesTLC.gw@uu.nl |
Kies je voor een afspraak via Teams?
Installeer de app en login met je UU-mailadres.
Onderwerpen voor de studieadviseur
studieprogramma • regelingen en procedures • klachten, bezwaar, beroep • academische vaardigheden • onderwijsvoorzieningen • bijzondere omstandigheden • (chronische) ziekte • functiebeperking • neurodivergent
internationaloffice.hum@uu.nl. We doen ons best om je mail zo snel mogelijk te beantwoorden, maar ga ervan uit dat het tot vier werkdagen kan duren. Vermeld altijd je studentnummer! | |
Postadres | Drift 10, 3512 BS Utrecht |
Medewerkers |
|
Spreekuur | Onze balie is open voor het inloopspreekuur op donderdag van 11 tot 12 uur.
|
Afspraak met Exchange Coordinator | Momenteel is het niet mogelijk om een afspraak te maken. Voor vragen kun je altijd een mail sturen aan internationaloffice.hum@uu.nl |
Stagebureau Geesteswetenschappen
(Studiepunt Geesteswetenschappen)
Drift 10, 3512 BS Utrecht
(030) 253 6285
stage.gw@uu.nl
Vermeld altijd je studentnummer!
Telefoon | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
---|---|
Balie | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
Bij het Stagebureau kun je terecht met praktische vragen over stages. Ook kun je hier stagedocumenten inleveren en ophalen.
Bij de Career Officer kun je terecht met vragen over loopbaanbegeleiding, arbeidsmarktoriëntatie of als je bijvoorbeeld je cv wilt doorspreken of een sollicitatiegesprek wilt oefenen. Doe altijd eerst de career check en neem de resultaten daarvan mee naar het gesprek.
Kristella Hak
c.c.m.hak@uu.nl
Drift 10
Afspraak maken
Voor praktische vragen
Heb je een probleem met IT? Kijk dan eerst of er een algemene storing is. Zo niet, neem dan contact op met de helpdesk van ITS of met die van GW. Je kunt ook de IT-wizard hieronder gebruiken om zelf je probleem op te lossen.
CONTACT
030-253 4500
servicedesk@uu.nl (je kunt ook een melding indienen via de Self Service Desk)
Vermeld altijd je Solis ID en bijvoorbeeld een UU-nummer van een defecte PC of printer.
Telefoon
maandag t/m vrijdag 7.15-22.30 uur
zaterdag 10.00-1800 uur
zondag 10.00-22.30 uur
Contact helpdesk GW
- Kromme Nieuwegracht 80 (receptie)
maandag t/m vrijdag 10.00-16.30 uur - Drift 27
maandag t/m vrijdag 12.00-15.00 uur
Je kunt bij Studentenservice terecht voor allerlei zaken zoals:
- Aanmelding
- Inschrijving
- Studielink
- Collegegeld
- Inplannen afspraken met studentendecanen
Heb je vragen over je studiemateriaal, rooster, vak- en uitschrijvingen, cijfers en resultaten, diploma e.d. neem dan contact op met je facultaire studiepunt.
Het volgende kan je zelf regelen:
Betaling collegegeld | Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het afgeven van de machtiging in Studielink, wacht dan 48 uur voordat je het opnieuw probeert. Als het na 48 uur niet lukt, neem dan contact met ons op. |
---|---|
Bewijs betaald collegegeld | |
Verklaring van inschrijving | Print via Osiris Student een verklaring uit |
Wijzigen betaalgegevens collegegeld | |
Vragen over je opleiding (rooster, vakinschrijving, cijferlijst, studieprogramma, etc.) | Neem contact op met je studiepunt |
Vragen over bestuursbeurzen | Stel deze via bestuursbeurs@uu.nl |
Vragen over lopende aanvraag afstudeersteun | Stel deze via afstudeersteun2122@uu.nl |
Heb je een ander soort verklaring omtrent je inschrijving, collegegeld, behaald diploma, of overige opleidingsgegevens nodig? Of zoek je meer informatie over deze documenten? Kijk dan op onze verklaring pagina.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen kun je hieronder vinden. Wij willen je vragen eerst te kijken of jouw vraag hiertussen staat, voordat je contact opneemt.
Dit kan om verschillende redenen zijn. Het kan zijn dat je nog je betaling moet regelen in Studielink. Hiervoor heb je tot en met 31 augustus 2023 de tijd. Ook kan het zijn dat jouw opleiding nog jouw BSA dient te registreren in het systeem. Dit gebeurt in juli of augustus. Mocht je vragen hebben over je BSA, neem dan contact op met je studiepunt
Op de website van de opleiding van jouw keuze vind je het collegegeldbedrag voor één collegejaar. Elk jaar dien je het collegegeld opnieuw te voldoen. Het definitieve bedrag wordt elk jaar opnieuw vastgesteld en zal gepubliceerd worden op onze website: collegegeld.
Zodra je de officiële afstudeerdatum hebt ontvangen van je examencommissie – dit is niet hetzelfde als de datum van de uitreiking – kun je je uitschrijven in Studielink per de 1e van de maand volgend op je examendatum. Je mag ook de rest van het collegejaar ingeschreven blijven staan, je betaalt dan wel collegegeld voor het hele jaar. Meer informatie wat je moet regelen als je je uitschrijft, vind je hier: uitschrijven.
Vanuit DUO krijgen wij gegevens door van jouw vooropleiding en zal Studentenadministratie in de zomer deze gegevens verifiëren. Je hoeft hiervoor niets zelf te doen. Mochten er gegevens ontbreken, dan wordt je vanzelf door ons geïnformeerd
Je kunt een verklaring van inschrijving downloaden via Osiris Student zodra jouw inschrijving compleet is.
Deze vind je door in te loggen en te kijken op je persoonlijke pagina. Log in via de homepage van Osiris Student. Daar vind je de verklaring van inschrijving onder: Mijn gegevens > Inschrijving opleiding.
Er opent een nieuwe pagina, vergeet dus niet de pop-up blocker uit te schakelen.
Heb je nog geen toegang tot Osiris Student? Dan kun je Studentenservice vragen om een Bewijs van Inschrijving mits je volledig ingeschreven bent.
Nee, je dient je in te schrijven en collegegeld te betalen voor een heel collegejaar. Studeer je gedurende het jaar af, dan kan je in Studielink een verzoek tot uitschrijving doen. Je bent alleen collegegeld verschuldigd voor de maanden die je ingeschreven hebt gestaan. Heb je meer betaald, dan krijg je per uitgeschreven maand 1/12e van het totale collegegeld voor dat collegejaar terug. Op onze [website] vind je meer informatie over afstuderen en restitutie
Je dient Studentenservice te bellen om een afspraak te maken met een studentendecaan. Dit kan via het nummer 030 253 7000. Check onze contactgegevens voor de actuele openingstijden. Je kunt bij studentendecanen terecht met vragen over financiële regelingen, ziekte, studeren met een functiebeperking, topsport en meer.
E-mail: | |
---|---|
Telefoon: | 030 253 7000 Ma t/m vrij 11.00-12.00 & 14.00-15.00 uur |
Balie: | Ma t/m do 10.00-13.00 uur |
Let op: Je krijgt het snelst een antwoord op je vraag als je een e-mail stuurt.
UU for U, Student Services

Adres
Heidelberglaan 6, 3584 CS Utrecht
Postadres: Postbus 80125
Voor IT-vragen kun je terecht bij de IT-servicedesk
Het universiteitsterrein is rookvrij.
Faciliteiten
- Studentenservice
- International Office
- Career Services
- Informatielijn (voorlichting studiekiezers)
Overig
De opleidingscommissie brengt advies uit over de Onderwijs- en examenregeling (OER), bewaakt de kwaliteit van het onderwijs, stelt eventuele knelpunten aan de orde en adviseert over de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijsbeleid. De visie van studenten speelt in de taken van de opleidingscommissie een centrale rol: cursusevaluaties en andere studentenevaluaties zijn een belangrijke bron van informatie.
Samenstelling
- dr. Elena Tribushinina (Meertaligheid en Taalverwerving) (Voorzitter)
- dr. Marie Steffens (Interculturele communicatie)
- dr. Charlotte van Hooijdonk (Communicatie & Organisatie)
- Lisa Vos (studentlid MA Meertaligheid en taalverwerving)
- Chiara Massa (studentlid MA Interculturele communicatie)
- Romy Elbertse (studentlid MA Communicatie & Organisatie)
Contact
De OC is te bereiken via de studentleden: OCTaalwetenschappenMA.gw@uu.nl, en adviseert over de volgende masterprogramma's:
- Interculturele communicatie/intercultural communication
- Meertaligheid en taalverwerving
- Communicatie & Organisatie
- Daniël Janssen (voorzitter)
- Harald Hendrix
- Annemarie Kalis
- David Pascoe
- Remco Raben
- Stephan Werning
De examencommissie wordt ondersteund door ambtelijk secretaris Noor Blaauw.
Contact examencommissie
Examencommissie
Betreft: <naam opleiding>
Drift 10
3512 BS UTRECHT
Studiepunt.GW@uu.nl