Contact
Bij wie moet je zijn?
- Je eerste aanspreekpunt voor vragen over je opleiding is je tutor (zie Osiris)
- Voor algemene studie-inhoudelijke vragen en praktische zaken kun je bij het Studiepunt terecht
- Heb je een vraag over collegegeld? Neem dan contact op met Studentenservice.
Geen idee bij wie je moet zijn? Kijk dan op de overzichtspagina met wie-wat-waar.
Contact studiepunt
E-mail: studiepunt.gw@uu.nl (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
WhatsApp: 06 41 08 45 38 (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
Telefoon: 030 253 6285 (elke werkdag van 11.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 15.00)
Postadres: Drift 10, 3512 BS Utrecht
Vermeld altijd je studentnummer en opleiding!
Studieadviseur
Onderwerpen voor de studieadviseur
vragen over programma • ziekte en bijzondere omstandigheden • regelingen en procedures • persoonlijk gesprek • klachten, bezwaar, beroep • verbeteren academische vaardigheden • intakegesprek • voorzieningen bij handicap/chronische ziekte • bewijs inleveren bij gemiste toets

Maandag 23 mei vervalt het telefonisch spreekuur.
Contactmogelijkheden
Korte of urgente vragen: telefonisch spreekuur | Elke werkdag van 10-12 uur via 030 253 1959. |
---|---|
Niet dringende of algemene vragen: e-mail | studieadviesLAS.GW@uu.nl |
Complexe vragen: afspraak | Heb je een specifieke of ingewikkelde vraag over je opleiding of je persoonlijke situatie, maak dan een afspraak via de online agenda met de studieadviseur van je eigen opleiding. De afspraak is op locatie of via Teams (installeer de app en log in met je UU-mailadres). |
International Office Geesteswetenschappen
internationaloffice.hum@uu.nl. We doen ons best om je mail zo snel mogelijk te beantwoorden, maar ga ervan uit dat het tot vier werkdagen kan duren. Vermeld altijd je studentnummer! | |
Postadres | Drift 10, 3512 BS Utrecht |
Medewerkers |
|
Spreekuur | Onze balie is open voor het inloopspreekuur op donderdag van 11 tot 12 uur. |
Afspraak met Exchange Coordinator | Heb je specifieke vragen over jouw exchangeplannen? Dan kun je een afspraak inplannen met een van onze Exchange Coordinatoren! Zij kunnen je helpen met al je vragen, bijvoorbeeld over een specifieke bestemming of over je persoonlijke situatie.
Stuur een mail aan internationaloffice.hum@uu.nl om een afspraak te maken met een van de Exchange Coordinatoren. |
Stagebureau Geesteswetenschappen
(Studiepunt Geesteswetenschappen)
Drift 10, 3512 BS Utrecht
(030) 253 6285
stage.gw@uu.nl
Vermeld altijd je studentnummer!
Telefoon | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
---|---|
Balie | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
Bij het Stagebureau kun je terecht met praktische vragen over stages. Ook kun je hier stagedocumenten inleveren en ophalen.
Bij de Career Officer kun je terecht met vragen over loopbaanbegeleiding, arbeidsmarktoriëntatie of als je bijvoorbeeld je cv wilt doorspreken of een sollicitatiegesprek wilt oefenen. Doe altijd eerst de career check en neem de resultaten daarvan mee naar het gesprek.
SJOER BERGERVOET
S.A.Bergervoet@uu.nl
Drift 10
Afspraak maken
Je kunt via het Studiepunt GW een afspraak maken met Sjoer. Je kunt ook een afspraak maken met een van de algemene career officers van de UU. Hiervoor kun je de agenda hieronder gebruiken.
Contactpersoon buitenland
De contactpersoon buitenland van Liberal Arts and Sciences zijn de studieadviseurs van LAS.
Je kunt je studyplan digitaal laten ondertekenen door een mail te sturen aan het bovenstaande emailadres.
Op de volgende momenten kun je terecht met vragen over je studyplan of je studieprogramma:
- Woensdag 10 november (15-17u)
- Donderdag 18 november (14-16u)
- Dinsdag 23 november (13-15u)
Je hoeft je niet vooraf aan te melden. Je ontvangt vanzelf een mail hierover met de link naar de Teams omgeving.
Voor praktische vragen
Heb je een probleem met IT? Kijk dan eerst of er een algemene storing is. Zo niet, neem dan contact op met de helpdesk van ITS of met die van GW. Je kunt ook de IT-wizard hieronder gebruiken om zelf je probleem op te lossen.
CONTACT
030-253 4500
servicedesk@uu.nl (je kunt ook een melding indienen via de Self Service Desk)
Vermeld altijd je Solis ID en bijvoorbeeld een UU-nummer van een defecte PC of printer.
Telefoon
maandag t/m vrijdag 7.15-22.30 uur
zaterdag 10.00-1800 uur
zondag 10.00-22.30 uur
Contact helpdesk GW
- Kromme Nieuwegracht 80 (receptie)
maandag t/m vrijdag 10.00-16.30 uur - Drift 27
maandag t/m vrijdag 12.00-15.00 uur
Bij Studentenservice kun je terecht voor informatie over allerlei zaken waar je als (aankomend) student van de Universiteit Utrecht mee te maken krijgt. Denk hierbij aan aanvullende informatie op het gebied van aanmelding, in- en uitschrijving, collegegeld, en studeren in het buitenland. Daarnaast kun je met ons bellen (of langskomen aan de balie) om een afspraak met een studentendecaan te maken. Studentendecanen kunnen je meer informatie geven over financiële voorzieningen, studeren met een functiebeperking of het combineren van studeren en topsport.
Het volgende kan je zelf regelen:
Betaling collegegeld 2021-2022 | Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het afgeven van de machting in Studielink, wacht dan 48 uur voordat je het opnieuw probeert. Als het na 48 uur niet lukt, neem dan contact met ons op. |
---|---|
Bewijs betaald collegegeld | |
Verklaring van inschrijving | Print via Osiris Student een verklaring uit |
Wijzigen betaalgegevens collegegeld | |
Vragen over je opleiding (bijvoorbeeld over je rooster, vakinschrijving, cijferlijst, studieprogramma) | Neem contact op met je studiepunt |
Vragen over bestuursbeurzen | Stel deze via bestuurlijkactiefuu@uu.nl |
Vragen over lopende aanvraag afstudeersteun | Stel deze via afstudeersteun2021@uu.nl |
Heb je een ander soort verklaring omtrent je inschrijving, collegegeld, behaald diploma, of overige opleidingsgegevens nodig? Of zoek je meer informatie over deze documenten? Kijk dan op onze verklaring pagina.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen kun je hieronder vinden. Wij willen je vragen eerst te kijken of jouw vraag hiertussen staat, voordat je contact opneemt.
Vanuit DUO krijgen wij gegevens door van jouw vooropleiding en zal Studentenadministratie in de zomer deze gegevens verifiëren.
Je hoeft hiervoor niets zelf te doen. Mochten er gegevens ontbreken, dan wordt je vanzelf door ons geïnformeerd.
Van de opleiding ontvang je een matchingsbevestiging. Zodra je aan de overige inschrijfvoorwaarden voldoet, kun je worden ingeschreven. In juni ontvang je een mail om je betaalgegevens door te geven in Studielink. In de zomer wordt je vooropleiding door ons geverifieerd. Je hoeft hiervoor niets te doen.
Ben je student aan de UU? Dan heb je de mogelijkheid om vakken of minors te volgen aan andere Nederlandse universiteiten en hogescholen. In de meeste gevallen hoef je je collegegeld maar één keer te betalen. Je kan dit regelen door een Bewijs Betaald Collegegeld aan te vragen. Met de tool EduXchange kan je helpen een vak te vinden bij de TU/e, UU of WUR.
Je kunt een verklaring van inschrijving downloaden via Osiris Student zodra jouw inschrijving compleet is.
Deze vind je door in te loggen en te kijken op je persoonlijke pagina. Log in via de homepage van Osiris Student. Daar vind je de verklaring van inschrijving onder: Mijn gegevens > Inschrijving opleiding.
Er opent een nieuwe pagina, vergeet dus niet de pop-up blocker uit te schakelen.
Het is bij de UU niet mogelijk om het collegegeld per maand te betalen. Als je gekozen hebt voor een betaling in termijnen dan innen wij het collegegeld in vijf gelijke termijnen (+ eenmalig €24 administratiekosten). De afschrijvingsdata en meer informatie vind je op onze website op de pagina over de wijze van betalen.
Je ontvangt een mail vanuit onze financiële afdeling met informatie over de mislukte inning. Hierin staan instructies om het zelf over te maken. We vragen je deze mail geduldig af te wachten. Na verwerking van je betaling zul je een ontvangstbevestiging krijgen.
Je dient Studentenservice te bellen om een afspraak te maken met een studentendecaan. Dit kan via het nummer 030 253 7000. Check onze contactgegevens voor de actuele openingstijden. Je kunt bij studentendecanen terecht met vragen over financiële regelingen, ziekte, studeren met een functiebeperking, topsport en meer.
Contact Studentenservice
Vermeld of houd bij elk contact je studentnummer bij de hand.
E-mail: studentenservice@uu.nl
Telefoon: 030 253 7000
ma t/m vrij 11.00-12.00 & 14.00-15.00 uur
Balie: Ma t/m do 10.00-13.00 uur
In verband met de feestdagen is StudentenService niet bereikbaar op de volgende dagen:
26, 27 mei
6 juni
StudentenService heeft aangepaste werktijden op:
24 mei (bereikbaar tot 12 uur)
UU for U, Student Services

Adres
Heidelberglaan 6, 3584 CS Utrecht
Postadres: Postbus 80125
Voor IT-vragen kun je terecht bij de IT-servicedesk
Het universiteitsterrein is vanaf 1 januari 2021 rookvrij.
Faciliteiten
- Studentenservice
- International Office
- Career Services
- Informatielijn (voorlichting studiekiezers)
Overig
Contact
De studentleden van de opleidingscommissie kun je bereiken op oc-las@uu.nl.
Samenstelling
- Roosmarijn van Woerden MSc MA (voorzitter)
- Florentine Sterk MA
- Siebren Teule MA
- Drs Pieter Louwman
- Tirza Balkenende (studentlid)
- Sascha Berge (studentlid)
- Eva Bruintjes (studentlid)
- Thomas Jongelings (studentlid)
Wat doet de opleidingscommissie?
De opleidingscommissie brengt advies uit over de Onderwijs- en examenregeling (OER), bewaakt de kwaliteit van het onderwijs, stelt eventuele knelpunten aan de orde en adviseert over de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijsbeleid. De visie van studenten speelt in de taken van de opleidingscommissie een centrale rol: cursusevaluaties en andere studentenevaluaties zijn een belangrijke bron van informatie.
- Frank Brandsma (voorzitter)
- Eleni Braat
- Nies Kraan
- Nico Landman
- Joep Schenk
- Guus van Westen
De examencommissie wordt ondersteund door ambtelijk secretaris Max de Kruiff.
Contact examencommissie
Examencommissie
Betreft: <naam opleiding>
Drift 10
3512 BS UTRECHT
Studiepunt.GW@uu.nl
Studentenpsycholoog
Studentenpsychologen helpen je bij problemen die je studievoortgang in de weg staan. Lees de tips en tools die je alvast verder kunnen helpen of maak een afspraak bij een studentenpsycholoog.
Vertrouwenspersoon ongewenst gedrag
Heb je een klacht over ongewenst gedrag? Neem dan contact op met de vertrouwenspersoon van de UU.
Klachten
Als je het niet eens bent met de manier waarop de UU zich tegenover jou heeft gedragen, dan kun je een klacht indienen bij onze klachtencoördinator.