Contact
Bij wie moet je zijn?
- Je eerste aanspreekpunt voor vragen over je opleiding is je tutor (zie Osiris)
- Voor algemene studie-inhoudelijke vragen en praktische zaken kun je bij het Studiepunt terecht
- Heb je een vraag over collegegeld? Neem dan contact op met Studentenservice.
Geen idee bij wie je moet zijn? Kijk dan op de overzichtspagina met wie-wat-waar.
Contact studiepunt
E-mail: studiepunt.gw@uu.nl (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
WhatsApp: 06 41 08 45 38 (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
Telefoon: 030 253 6285 (elke werkdag van 11.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 15.00)
Postadres: Drift 10, 3512 BS Utrecht
Vermeld altijd je studentnummer en opleiding!
Studieadviseurs departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis
Contactmogelijkheden
Korte of urgente vragen: telefonisch spreekuur | Elke werkdag van 10.00 - 11.30 via 030-253 6990. |
---|---|
Biebspreekuur | Elke werkdag van 12.30 - 13.30, hal bibliotheek Drift 27. |
Korte of urgente vragen: Inloopspreekuur | Dinsdag en donderdag van 15.00 - 16.00, Drift 6.
|
Niet dringende of algemene vragen: e-mail | studieadviesGKG.GW@uu.nl |
Complexe vragen: afspraak | Heb je een specifieke of ingewikkelde vraag over je opleiding of je persoonlijke situatie, maak dan een afspraak via de online agenda met de studieadviseur van je eigen opleiding. De afspraak is op locatie of via Teams (installeer de app en log in met je UU-mailadres). |
Onderwerpen voor de studieadviseur
studieprogramma • regelingen en procedures • klachten, bezwaar, beroep • academische vaardigheden • onderwijsvoorzieningen • bijzondere omstandigheden • (chronische) ziekte • functiebeperking • neurodivergent
internationaloffice.hum@uu.nl. We doen ons best om je mail zo snel mogelijk te beantwoorden, maar ga ervan uit dat het tot vier werkdagen kan duren. Vermeld altijd je studentnummer! | |
Postadres | Drift 10, 3512 BS Utrecht |
Medewerkers |
|
Spreekuur | Onze balie is open voor het inloopspreekuur op donderdag van 11 tot 12 uur.
|
Afspraak met Exchange Coordinator | Momenteel is het niet mogelijk om een afspraak te maken. Voor vragen kun je altijd een mail sturen aan internationaloffice.hum@uu.nl |
Stagebureau Geesteswetenschappen
(Studiepunt Geesteswetenschappen)
Drift 10, 3512 BS Utrecht
(030) 253 6285
stage.gw@uu.nl
Vermeld altijd je studentnummer!
Telefoon | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
---|---|
Balie | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
Bij het Stagebureau kun je terecht met praktische vragen over stages. Ook kun je hier stagedocumenten inleveren en ophalen.
Bij de Career Officer kun je terecht met vragen over loopbaanbegeleiding, arbeidsmarktoriëntatie of als je bijvoorbeeld je cv wilt doorspreken of een sollicitatiegesprek wilt oefenen. Doe altijd eerst de career check en neem de resultaten daarvan mee naar het gesprek.
Kristella Hak
c.c.m.hak@uu.nl
Drift 10
Afspraak maken
Contactpersoon buitenland Kunstgeschiedenis en degene met wie je je aanmeldformulier kunt bespreken: Eveline Deneer.
Voor praktische vragen
Heb je een probleem met IT? Kijk dan eerst of er een algemene storing is. Zo niet, neem dan contact op met de helpdesk van ITS of met die van GW. Je kunt ook de IT-wizard hieronder gebruiken om zelf je probleem op te lossen.
CONTACT
030-253 4500
servicedesk@uu.nl (je kunt ook een melding indienen via de Self Service Desk)
Vermeld altijd je Solis ID en bijvoorbeeld een UU-nummer van een defecte PC of printer.
Telefoon
maandag t/m vrijdag 7.15-22.30 uur
zaterdag 10.00-1800 uur
zondag 10.00-22.30 uur
Contact helpdesk GW
- Kromme Nieuwegracht 80 (receptie)
maandag t/m vrijdag 10.00-16.30 uur - Drift 27
maandag t/m vrijdag 12.00-15.00 uur
Je kunt bij Studentenservice terecht voor allerlei zaken zoals:
- Aanmelding
- Inschrijving
- Studielink
- Collegegeld
- Inplannen afspraken met studentendecanen
Heb je vragen over je studiemateriaal, rooster, vak- en uitschrijvingen, cijfers en resultaten, diploma e.d. neem dan contact op met je facultaire studiepunt.
Het volgende kan je zelf regelen:
Betaling collegegeld | Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het afgeven van de machtiging in Studielink, wacht dan 48 uur voordat je het opnieuw probeert. Als het na 48 uur niet lukt, neem dan contact met ons op. |
---|---|
Bewijs betaald collegegeld | |
Verklaring van inschrijving | Print via Osiris Student een verklaring uit |
Wijzigen betaalgegevens collegegeld | |
Vragen over je opleiding (rooster, vakinschrijving, cijferlijst, studieprogramma, etc.) | Neem contact op met je studiepunt |
Vragen over bestuursbeurzen | Stel deze via bestuursbeurs@uu.nl |
Vragen over lopende aanvraag afstudeersteun | Stel deze via afstudeersteun2122@uu.nl |
Heb je een ander soort verklaring omtrent je inschrijving, collegegeld, behaald diploma, of overige opleidingsgegevens nodig? Of zoek je meer informatie over deze documenten? Kijk dan op onze verklaring pagina.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen kun je hieronder vinden. Wij willen je vragen eerst te kijken of jouw vraag hiertussen staat, voordat je contact opneemt.
Dit kan om verschillende redenen zijn. Het kan zijn dat je nog je betaling moet regelen in Studielink. Hiervoor heb je tot en met 31 augustus 2023 de tijd. Ook kan het zijn dat jouw opleiding nog jouw BSA dient te registreren in het systeem. Dit gebeurt in juli of augustus. Mocht je vragen hebben over je BSA, neem dan contact op met je studiepunt
Op de website van de opleiding van jouw keuze vind je het collegegeldbedrag voor één collegejaar. Elk jaar dien je het collegegeld opnieuw te voldoen. Het definitieve bedrag wordt elk jaar opnieuw vastgesteld en zal gepubliceerd worden op onze website: collegegeld.
Zodra je de officiële afstudeerdatum hebt ontvangen van je examencommissie – dit is niet hetzelfde als de datum van de uitreiking – kun je je uitschrijven in Studielink per de 1e van de maand volgend op je examendatum. Je mag ook de rest van het collegejaar ingeschreven blijven staan, je betaalt dan wel collegegeld voor het hele jaar. Meer informatie wat je moet regelen als je je uitschrijft, vind je hier: uitschrijven.
Vanuit DUO krijgen wij gegevens door van jouw vooropleiding en zal Studentenadministratie in de zomer deze gegevens verifiëren. Je hoeft hiervoor niets zelf te doen. Mochten er gegevens ontbreken, dan wordt je vanzelf door ons geïnformeerd
Je kunt een verklaring van inschrijving downloaden via Osiris Student zodra jouw inschrijving compleet is.
Deze vind je door in te loggen en te kijken op je persoonlijke pagina. Log in via de homepage van Osiris Student. Daar vind je de verklaring van inschrijving onder: Mijn gegevens > Inschrijving opleiding.
Er opent een nieuwe pagina, vergeet dus niet de pop-up blocker uit te schakelen.
Heb je nog geen toegang tot Osiris Student? Dan kun je Studentenservice vragen om een Bewijs van Inschrijving mits je volledig ingeschreven bent.
Nee, je dient je in te schrijven en collegegeld te betalen voor een heel collegejaar. Studeer je gedurende het jaar af, dan kan je in Studielink een verzoek tot uitschrijving doen. Je bent alleen collegegeld verschuldigd voor de maanden die je ingeschreven hebt gestaan. Heb je meer betaald, dan krijg je per uitgeschreven maand 1/12e van het totale collegegeld voor dat collegejaar terug. Op onze [website] vind je meer informatie over afstuderen en restitutie
Je dient Studentenservice te bellen om een afspraak te maken met een studentendecaan. Dit kan via het nummer 030 253 7000. Check onze contactgegevens voor de actuele openingstijden. Je kunt bij studentendecanen terecht met vragen over financiële regelingen, ziekte, studeren met een functiebeperking, topsport en meer.
E-mail: | |
---|---|
Telefoon: | 030 253 7000 Ma t/m vrij 11.00-12.00 & 14.00-15.00 uur |
Balie: | Ma t/m do 10.00-13.00 uur |
Let op: Je krijgt het snelst een antwoord op je vraag als je een e-mail stuurt.
UU for U, Student Services

Adres
Heidelberglaan 6, 3584 CS Utrecht
Postadres: Postbus 80125
Voor IT-vragen kun je terecht bij de IT-servicedesk
Het universiteitsterrein is rookvrij.
Faciliteiten
- Studentenservice
- International Office
- Career Services
- Informatielijn (voorlichting studiekiezers)
Overig
Contact
De studentleden van de opleidingscommissie zijn per mail te bereiken: GW_OCKunstges@uu.nl.
Samenstelling
De opleidingscommissie heeft twee staf- en twee studentleden:
- dr. Dirk van de Vijver (voorzitter)
- dr. Annemieke Hoogenboom (docentlid)
- Marthe Van 't Veld (studentlid)
- Luna van Hofslot (studentlid)
Wat doet de opleidingscommissie?
De opleidingscommissie brengt advies uit over de Onderwijs- en examenregeling (OER), bewaakt de kwaliteit van het onderwijs, stelt eventuele knelpunten aan de orde en adviseert over de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijsbeleid. De visie van studenten speelt in de taken van de opleidingscommissie een centrale rol: cursusevaluaties en andere studentenevaluaties zijn een belangrijke bron van informatie.
- Leonard Rutgers (voorzitter)
- Martijn van Beek
- Elise van Nederveen Meerkerk
- Joep Schenk
- Thijs Weststeijn
De examencommissie wordt ondersteund door ambtelijk secretaris Max de Kruiff.
Contact examencommissie
Examencommissie
Betreft: <naam opleiding>
Drift 10
3512 BS UTRECHT
Studiepunt.GW@uu.nl

Michelle Moonen is assessor van het departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis. Wil je wat kwijt over de kwaliteit van je onderwijs of de organisatie ervan? Dan kun je contact opnemen met Michelle.
Contact
gkg_departementsassessor.gw@uu.nl
Drift 6
Wat doet een assessor?
Een studentassessor geeft het departementsbestuur advies over student- en onderwijszaken vanuit een studentenoogpunt. Dit doet de assessor door regelmatig jullie tevredenheid te peilen over het onderwijs zelf en hoe dit is georganiseerd. Een assessor is dus voor alle studenten de link naar het bestuur.
De faculteit GW heeft 4 departementen, met elk een bestuur dat bestaat uit een departementshoofd, een onderwijsdirecteur, een onderzoeksdirecteur én de student-assessor. De 4 departementsassessoren vormen weer de brug naar het faculteitsbestuur en de studentassessor van de hele faculteit Geesteswetenschappen.
Studentenpsycholoog
Studentenpsychologen helpen je bij problemen die je studievoortgang in de weg staan. Lees de tips en tools die je alvast verder kunnen helpen of maak een afspraak bij een studentenpsycholoog.
Klachten
Als je het niet eens bent met de manier waarop de UU zich tegenover jou heeft gedragen, dan kun je een klacht indienen bij onze klachtencoördinator.
Hulp bij ongewenst gedrag
Heb je te maken (gehad) met ongewenst gedrag? Of zie je dat het iemand anders overkomt? Praat er dan over. Bijvoorbeeld met een tutor, docent of studieadviseur. Sinds kort kun je ook terecht bij de contactpersoon ongewenst gedrag van GW, Stefan Vuurens. Hij denkt met je mee en helpt je eventueel de volgende stap te zetten.
Als je dat liever hebt, kun je ook contact opnemen met de contactpersoon voor medewerkers: Biene Meijerman. Bij afwezigheid en in vakantietijd nemen Stefan Vuurens en Biene Meijerman voor elkaar waar.
Vertrouwenspersoon ongewenst gedrag
Wil je direct naar de vertrouwenspersoon van de UU, dan mag dat natuurlijk ook altijd!
Loop niet te lang rond
Heb je te maken met seksuele of verbale intimidatie, discriminatie, agressie, geweld of pesten, loop er dan vooral niet te lang mee rond! Je kunt erover praten met een tutor, docent of studieadviseur. Wil je het liever bij iemand anders kwijt? Neem dan contact op met Stefan Vuurens, onze facultaire contactpersoon voor ongewenst gedrag. Hij denkt op een laagdrempelige en vertrouwelijke manier met je mee.
Ongewenst gedrag buiten de UU
Heb je te maken gehad met ongewenst gedrag buiten de UU, maar kom je betrokken persoon (personen) wel tegen op de UU dan is het ook belangrijk om je te melden bij ons via Contactpersoon-ongewenstgedragStudenten.gw@uu.nl.
Nadat je contact hebt opgenomen
- Je krijgt zo snel mogelijk een uitnodiging voor een afspraak. Die afspraak vindt plaats op een discrete locatie of online via teams, net wat jouw voorkeur heeft. De facultaire contactpersoon biedt een luisterend oor, denkt met je mee en legt uit wat mogelijke vervolgstappen zijn.
- Jullie bepalen samen of er een vervolggesprek nodig is. Je melding wordt anoniem geregistreerd.
- Jaarlijks brengen de vertrouwenspersonen een geanonimiseerd verslag uit over het aantal meldingen en de aard daarvan. De gegevens zijn niet meer herleidbaar tot individuen. Het faculteitsbestuur gebruikt de informatie uit het verslag voor beleid om ongewenst gedrag te voorkomen.
Andere contactpunten
Je kunt ook altijd contact opnemen met een van de volgende instanties:
Stefan Vuurens kan je ook helpen met contact leggen, als je dat prettig vindt.
Ongewenst gedrag
Ongewenst gedrag is een gedraging, handeling of het nalaten van een handeling die als negatief ervaren lichamelijke, psychische of sociale gevolgen heeft. Dat is in ieder geval intimidatie, seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld en pesten op de werkplek of in de studiesituatie. Bekijk de gedragscode voor een volledige beschrijving. Twijfel je of jouw ervaring hier ook bij past? Neem gerust contact op met de vertrouwenspersoon.
Hoe kan ik zelf aandacht besteden aan sociale veiligheid?
Wil je zelf meer leren over wat jij kan doen bij ongewenste situaties, of hoe jij kunt zorgen voor een sociaal veilige studie- en werkomgeving? Bekijk of de Training Active Bystander iets voor jou is.
Ik wil graag een schending van wetenschappelijke integriteit bespreken
Voor een laagdrempelig vertrouwelijk gesprek over schending van wetenschappelijke integriteit kun je terecht bij de facultaire contactpersoon Rick Nouwen:
- r.w.f.nouwen@uu.nl
- 030 253 8313
Of bekijk de uitgebreide informatie over wetenschappelijke integriteit.