Contact
Bij wie moet je zijn?
- Je eerste aanspreekpunt voor vragen over je opleiding is je tutor (zie Osiris)
- Voor algemene studie-inhoudelijke vragen en praktische zaken kun je bij het Studiepunt terecht
- Heb je een vraag over collegegeld? Neem dan contact op met Studentenservice.
Geen idee bij wie je moet zijn? Kijk dan op de overzichtspagina met wie-wat-waar.
Contact studiepunt
E-mail: studiepunt.gw@uu.nl (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
WhatsApp: 06 41 08 45 38 (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
Telefoon: 030 253 6285 (elke werkdag van 11.00 tot 12.30 en van 13.30 tot 15.00)
Postadres: Drift 10, 3512 BS Utrecht
Vermeld altijd je studentnummer en opleiding!
Studieadviseur
Contactmogelijkheden
Snelle of urgente vragen: telefonisch spreekuur | Elke werkdag van 10.00 - 11.30 via 030-253 2440. |
---|---|
Biebspreekuur | Elke werkdag van 12.30 - 13.30, hal bibliotheek Drift 27. |
Snelle of algemene vragen: korte afspraak (max. 10 minuten) | Heb je een algemene vraag over bijv. je studievoortgang, je studieplanning en keuzes, maak dan een korte afspraak via de online agenda voor korte afspraken. Je hebt de afspraak met één van de studieadviseurs van TLC. De afspraak is op Trans 10 of via Teams. |
Complexe vragen: lange afspraak (20-30 minuten) | Heb je een complexe vraag over je opleiding of over je persoonlijke situatie en wil je wat langer de tijd nemen, maak dan een afspraak via de online agenda voor lange afspraken met de studieadviseur van je eigen opleiding. De afspraak is op Trans 10 of via Teams. |
Niet dringende of algemene vragen: e-mail | studieadviesTLC.gw@uu.nl |
Kies je voor een afspraak via Teams?
Installeer de app en login met je UU-mailadres.
Onderwerpen voor de studieadviseur
studieprogramma • regelingen en procedures • klachten, bezwaar, beroep • academische vaardigheden • onderwijsvoorzieningen • bijzondere omstandigheden • (chronische) ziekte • functiebeperking • neurodivergent
Voor vragen kan je hier terecht
- Drift 10, balie International Office (Studiepunt): Donderdag van 11.00-12.00 uur
- Telefonisch contact: +31302536046, bereikbaar op maandag en woensdag van 13.30 tot 15.00 uur
- Per e-mail: internationaloffice.hum@uu.nl
Monique Hanrath
Exchange Coördinator Uitgaande Exchange
Iva Martínková
Support Officer
Sirma Ordanovski
Support Officer
Bryan Ardo Barbu
Support Officer
Pooi Ji Hang
Exchange Coördinator Inkomende Exchange
Bart Weerdenburg
Teamleider
Stagebureau Geesteswetenschappen
(Studiepunt Geesteswetenschappen)
Drift 10, 3512 BS Utrecht
(030) 253 6285
stage.gw@uu.nl
Vermeld altijd je studentnummer!
Telefoon | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m do) |
---|---|
Balie | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m do) |
Bij het Stagebureau kun je terecht met praktische vragen over stages. Ook kun je hier stagedocumenten inleveren en ophalen.
Bij de Career Officer kun je terecht met vragen over loopbaanbegeleiding, arbeidsmarktoriëntatie of als je bijvoorbeeld je cv wilt doorspreken of een sollicitatiegesprek wilt oefenen. Doe altijd eerst de career check en neem de resultaten daarvan mee naar het gesprek.
Kristella Hak
c.c.m.hak@uu.nl
Drift 10
Afspraak maken
De contactpersoon buitenland van Keltische talen en cultuur is Michael O'Flaithearta. Met hem kun je je study plan bespreken en laten ondertekenen.
Voor praktische vragen
Heb je een probleem met IT? Kijk dan eerst of er een algemene storing is. Zo niet, neem dan contact op met de helpdesk van ITS of met die van GW. Je kunt ook de IT-wizard hieronder gebruiken om zelf je probleem op te lossen.
CONTACT
030-253 4500
servicedesk@uu.nl (je kunt ook een melding indienen via de Self Service Desk)
Vermeld altijd je Solis ID en bijvoorbeeld een UU-nummer van een defecte PC of printer.
Telefoon
maandag t/m vrijdag 7.15-22.30 uur
zaterdag 10.00-1800 uur
zondag 10.00-22.30 uur
Contact helpdesk GW
- Kromme Nieuwegracht 80 (receptie)
maandag t/m vrijdag 10.00-16.30 uur - Drift 27
maandag t/m vrijdag 12.00-15.00 uur
Let op: in verband met de feestdagen is de Universiteit Utrecht gesloten van 29 maart tot en met 1 april. Dit betekent dat Studenten Service op deze dagen gesloten is voor vragen. Houd hier rekening mee.
Je kunt bij Studentenservice terecht voor allerlei zaken zoals:
- Aanmelding
- Inschrijving
- Studielink
- Collegegeld
- Inplannen afspraken met studentendecanen
Heb je vragen over je studiemateriaal, rooster, vak- en uitschrijvingen, cijfers en resultaten, diploma e.d. neem dan contact op met je facultaire studiepunt.
Het volgende kan je zelf regelen:
Betaling collegegeld | Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het afgeven van de machtiging in Studielink, wacht dan 48 uur voordat je het opnieuw probeert. Als het na 48 uur niet lukt, neem dan contact met ons op. |
---|---|
Bewijs betaald collegegeld | |
Verklaring van inschrijving | Print via Osiris Student een verklaring uit |
Wijzigen betaalgegevens collegegeld | |
Vragen over je opleiding (rooster, vakinschrijving, cijferlijst, studieprogramma, etc.) | Neem contact op met je studiepunt |
Vragen over bestuursbeurzen | Stel deze via bestuursbeurs@uu.nl |
Vragen over afstudeersteun |
Heb je een ander soort verklaring omtrent je inschrijving, collegegeld, behaald diploma, of overige opleidingsgegevens nodig? Of zoek je meer informatie over deze documenten? Kijk dan op onze verklaring pagina.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen kun je hieronder vinden. Wij willen je vragen eerst te kijken of jouw vraag hiertussen staat, voordat je contact opneemt.
Je kunt een verklaring van inschrijving downloaden via Osiris Student zodra jouw inschrijving compleet is. Deze vind je door in te loggen en te kijken op je persoonlijke pagina. Log in via de homepage van Osiris Student. Daar vind je de verklaring van inschrijving onder: Mijn gegevens > Inschrijving opleiding.Er opent een nieuwe pagina, vergeet dus niet de pop-up blocker uit te schakelen.
Heb je nog geen toegang tot Osiris Student? Dan kun je Studentenservice vragen om een Bewijs van Inschrijving mits je volledig ingeschreven bent.
Je dient Studentenservice te bellen om een afspraak te maken met een studentendecaan. Dit kan via het nummer 030 253 7000. Check onze contactgegevens voor de actuele openingstijden. Je kunt bij studentendecanen terecht met vragen over financiële regelingen, ziekte, studeren met een functiebeperking, topsport en meer.
Let op: i.v.m. drukte is het niet mogelijk om op korte termijn een afspraak in te plannen.
Je kunt een betaalbewijs/factuur opvragen via studentenservice@uu.nl. Als je dit bewijs nodig hebt voor een andere onderwijsinstelling (= BBC) dan kun je bovenaan de pagina het aanvraagformulier invullen.
Rond 7 februari ontvang je een mail vanuit onze financiële afdeling met informatie over de mislukte inning. Hierin staan instructies om het zelf over te maken. We vragen je deze mail geduldig af te wachten. Na verwerking van je betaling zul je een ontvangstbevestiging krijgen.
Als de inning van (een deel van) het collegegeld niet gelukt is ontvang je op 13 december een mail vanuit onze financiële afdeling met informatie over de mislukte inning. Deze mail zal informatie bevatten over het rekeningnummer waar je het verschuldigde collegegeld naar over kan maken, onder welk kenmerk, en voor welke datum dit dient te gebeuren. We vragen je deze mail geduldig af te wachten.
Zodra je de officiële afstudeerdatum hebt ontvangen van je examencommissie – dit is niet hetzelfde als de datum van de uitreiking – kun je je uitschrijven in Studielink per de 1e van de maand volgend op je examendatum. Je mag ook de rest van het collegejaar ingeschreven blijven staan, je betaalt dan wel collegegeld voor het hele jaar. Meer informatie wat je moet regelen als je je uitschrijft, vind je hier: uitschrijven.
De selectiedagen van de Universiteit Utrecht worden gehouden tussen 1 februari en 19 maart 2024:
- Farmacie: 10 februari 2024
- Biomedische Wetenschappen: 17 februari 2024
- Psychologie: 17 februari 2024
- Geneeskunde: 24 februari 2024
- Diergeneeskunde: 2 maart 2024
Wil je je inschrijfverzoek wijzigen of intrekken/annuleren? Dat kan tot en met 15 januari 2024. Trek je je inschrijfverzoek na 15 januari in, dan verbruik je hoe dan ook een één selectiepoging. Alléén wanneer je in studiejaar 2023-2024 niet slaagt voor je (eind)examen of deelexamens kun je de selectiepoging laten schrappen. Kijk dan of je in dit geval mag afwijken via Afwijken van regels - Bachelors - Universiteit Utrecht (uu.nl) van de regels voor numerus fixus. Niet of niet tijdig aanvullende gegevens aanleveren of niet verschijnen op de selectiedag zijn geen redenen om een selectiepoging te schrappen.
E-mail: | |
---|---|
Telefoon: | 030 253 7000 Ma t/m vr 11.00-12.00 & 14.00-15.00 uur |
Balie: | Ma t/m do 10.00-13.00 uur |
UU for U, Student Services
Adres
Heidelberglaan 6, 3584 CS Utrecht
Postadres: Postbus 80125
Voor IT-vragen kun je terecht bij de IT-servicedesk
Het universiteitsterrein is rookvrij.
Let op: als je de Google Maps routeplanner gebruikt, kom je bij het UMC uit, dus gebruik die niet. Ingang tegenover bus- en tramhalte Heidelberglaan.
Faciliteiten
- Studentenservice
- International Office
- Career Services
- Informatielijn (voorlichting studiekiezers)
Overig
Samenstelling 2023-2024
- dr. Aaron Griffith (voorzitter)
- dr. Lars Nooij
- Rosalie Derickx (studentlid)
- Robin Linders (studentlid)
- Rias van den Doel (voorzitter)
- Sergio Baauw
- Bert le Bruyn
- Carlo Giordano
- Rob Leurs
- Arnoud Visser
De examencommissie wordt ondersteund door ambtelijk secretaris Anne Swarttouw.
Contact examencommissie
Examencommissie
Betreft: <naam opleiding>
Drift 10
3512 BS UTRECHT
Studiepunt.GW@uu.nl
Studentenpsycholoog
Studentenpsychologen bieden kortdurende hulp bij studieproblemen en/of milde persoonlijke problemen.
» tips en tools die je alvast verder kunnen helpen
» maak een afspraak bij een studentenpsycholoog
Klachten
Als je het niet eens bent met de manier waarop de UU zich tegenover jou heeft gedragen, dan kun je een klacht indienen bij onze klachtencoördinator.
Hulp bij ongewenst gedrag
Heb je te maken (gehad) met ongewenst gedrag? Of zie je dat het iemand anders overkomt? Praat er dan over. Bijvoorbeeld met een tutor, docent of studieadviseur. Sinds kort kun je ook terecht bij de contactpersoon ongewenst gedrag van GW, Stefan Vuurens. Hij denkt met je mee en helpt je eventueel de volgende stap te zetten.
Als je dat liever hebt, kun je ook contact opnemen met de contactpersoon voor medewerkers: Biene Meijerman. Bij afwezigheid en in vakantietijd nemen Stefan Vuurens en Biene Meijerman voor elkaar waar.
Vertrouwenspersoon ongewenst gedrag
Wil je direct naar de vertrouwenspersoon van de UU, dan mag dat natuurlijk ook altijd!
Loop niet te lang rond
Heb je te maken met seksuele of verbale intimidatie, discriminatie, agressie, geweld of pesten, loop er dan vooral niet te lang mee rond! Je kunt erover praten met een tutor, docent of studieadviseur. Wil je het liever bij iemand anders kwijt? Neem dan contact op met Stefan Vuurens, onze facultaire contactpersoon voor ongewenst gedrag. Hij denkt op een laagdrempelige en vertrouwelijke manier met je mee.
Ongewenst gedrag buiten de UU
Heb je te maken gehad met ongewenst gedrag buiten de UU, maar kom je betrokken persoon (personen) wel tegen op de UU dan is het ook belangrijk om je te melden bij ons via Contactpersoon-ongewenstgedragStudenten.gw@uu.nl.
Nadat je contact hebt opgenomen
- Je krijgt zo snel mogelijk een uitnodiging voor een afspraak. Die afspraak vindt plaats op een discrete locatie of online via teams, net wat jouw voorkeur heeft. De facultaire contactpersoon biedt een luisterend oor, denkt met je mee en legt uit wat mogelijke vervolgstappen zijn.
- Jullie bepalen samen of er een vervolggesprek nodig is. Je melding wordt anoniem geregistreerd.
- Jaarlijks brengen de vertrouwenspersonen een geanonimiseerd verslag uit over het aantal meldingen en de aard daarvan. De gegevens zijn niet meer herleidbaar tot individuen. Het faculteitsbestuur gebruikt de informatie uit het verslag voor beleid om ongewenst gedrag te voorkomen.
Andere contactpunten
Je kunt ook altijd contact opnemen met een van de volgende instanties:
Stefan Vuurens kan je ook helpen met contact leggen, als je dat prettig vindt.
Ongewenst gedrag
Ongewenst gedrag is een gedraging, handeling of het nalaten van een handeling die als negatief ervaren lichamelijke, psychische of sociale gevolgen heeft. Dat is in ieder geval intimidatie, seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld en pesten op de werkplek of in de studiesituatie. Bekijk de gedragscode voor een volledige beschrijving. Twijfel je of jouw ervaring hier ook bij past? Neem gerust contact op met de vertrouwenspersoon.
Hoe kan ik zelf aandacht besteden aan sociale veiligheid?
Wil je zelf meer leren over wat jij kan doen bij ongewenste situaties, of hoe jij kunt zorgen voor een sociaal veilige studie- en werkomgeving? Bekijk of de Training Active Bystander iets voor jou is.
Ik wil graag een schending van wetenschappelijke integriteit bespreken
Voor een laagdrempelig vertrouwelijk gesprek over schending van wetenschappelijke integriteit kun je terecht bij de facultaire contactpersoon Rick Nouwen:
- r.w.f.nouwen@uu.nl
- 030 253 8313
Of bekijk de uitgebreide informatie over wetenschappelijke integriteit.