Contact
Studiepunt Geesteswetenschappen
- E-mail: studiepunt.gw@uu.nl (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
- WhatsApp: 06 41 08 45 38 (elke werkdag van 09.00 tot 17.00 uur)
- Telefoon: 030 253 6285 (elke werkdag van 11.00 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 15.00 uur)
- Balie: elke werkdag van 11.00 tot 12.30 uur en van 13:30 tot 15.00 uur
- Postadres: Drift 10, 3512 BS Utrecht
Vermeld altijd je studentnummer en opleiding!
Voor vragen over: je studie • cursusinschrijving • afstuderen • cijfers • goedkeuring en vrijstelling • certificeren van cijferlijsten • enzovoort
Vraag over collegegeld?
Heb je een vraag over je collegegeld? Neem dan contact op met Studentenservice.
Afspraak met Career Officer
Je kunt een afspraak maken met onze Career Officer via de online agenda van Career Services.
Diplomakoker omruilen
Je kunt je witte diplomakoker nog steeds bij ons omruilen voor een gele UU-koker. Dat kan tijdens onze openingstijden.
Programmacoördinator
Je programmacoördinator is je eerste aanspreekpunt voor inhoudelijke vragen over je master. Je kunt bij hem terecht voor vragen en begeleiding bij:
- (de samenstelling van) je studieprogramma
- mogelijkheden stages en studeren in het buitenland
Studieadviseurs departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis
Contactmogelijkheden
Wijzigingen spreekuren | In de week van 17 tot en met 21 april is het vergaderluwe week aan de Universiteit Utrecht. We hebben daarom besloten dat de inloopspreekuren op dinsdag 18 april en donderdag 20 april komen te vervallen. Er zijn geen wijzigingen voor het telefonisch spreekuur. |
---|---|
Korte of urgente vragen: telefonisch spreekuur | Elke werkdag van 10-12 uur via 030-253 6990. |
Korte of urgente vragen: Inloopspreekuur | Dinsdag en donderdag van 15.00-16.00, Drift 6
|
Niet dringende of algemene vragen: e-mail | studieadviesGKG.GW@uu.nl |
Complexe vragen: afspraak | Heb je een specifieke of ingewikkelde vraag over je opleiding of je persoonlijke situatie, maak dan een afspraak via de online agenda met de studieadviseur van je eigen opleiding. De afspraak is op locatie of via Teams (installeer de app en log in met je UU-mailadres). |
Onderwerpen voor de studieadviseur
vragen over programma • ziekte en bijzondere omstandigheden • regelingen en procedures • persoonlijk gesprek • klachten, bezwaar, beroep • verbeteren academische vaardigheden • intakegesprek • voorzieningen bij handicap/chronische ziekte • bewijs inleveren bij gemiste toets
- Studieplekken
internationaloffice.hum@uu.nl. We doen ons best om je mail zo snel mogelijk te beantwoorden, maar ga ervan uit dat het tot vier werkdagen kan duren. Vermeld altijd je studentnummer! | |
Postadres | Drift 10, 3512 BS Utrecht |
Medewerkers |
|
Spreekuur | Onze balie is open voor het inloopspreekuur op donderdag van 11 tot 12 uur. |
Afspraak met Exchange Coordinator | Momenteel is het niet mogelijk om een afspraak te maken. Voor vragen kun je altijd een mail sturen aan internationaloffice.hum@uu.nl |
Stagebureau Geesteswetenschappen
(Studiepunt Geesteswetenschappen)
Drift 10, 3512 BS Utrecht
(030) 253 6285
stage.gw@uu.nl
Vermeld altijd je studentnummer!
Telefoon | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
---|---|
Balie | 11.00 - 12.30 uur (ma t/m vr) |
Bij het Stagebureau kun je terecht met praktische vragen over stages. Ook kun je hier stagedocumenten inleveren en ophalen.
Bij de Career Officer kun je terecht met vragen over loopbaanbegeleiding, arbeidsmarktoriëntatie of als je bijvoorbeeld je cv wilt doorspreken of een sollicitatiegesprek wilt oefenen. Doe altijd eerst de career check en neem de resultaten daarvan mee naar het gesprek.
SJOER BERGERVOET
S.A.Bergervoet@uu.nl
Drift 10
Afspraak maken
Je kunt via het Studiepunt GW een afspraak maken met Sjoer. Je kunt ook een afspraak maken met een van de algemene career officers van de UU. Hiervoor kun je de agenda hieronder gebruiken.
Voor praktische vragen
Heb je een probleem met IT? Kijk dan eerst of er een algemene storing is. Zo niet, neem dan contact op met de helpdesk van ITS of met die van GW. Je kunt ook de IT-wizard hieronder gebruiken om zelf je probleem op te lossen.
CONTACT
030-253 4500
servicedesk@uu.nl (je kunt ook een melding indienen via de Self Service Desk)
Vermeld altijd je Solis ID en bijvoorbeeld een UU-nummer van een defecte PC of printer.
Telefoon
maandag t/m vrijdag 7.15-22.30 uur
zaterdag 10.00-1800 uur
zondag 10.00-22.30 uur
Contact helpdesk GW
- Kromme Nieuwegracht 80 (receptie)
maandag t/m vrijdag 10.00-16.30 uur - Drift 27
maandag t/m vrijdag 12.00-15.00 uur
Bij Studentenservice kun je terecht voor informatie over allerlei zaken waar je als (aankomend) student van de Universiteit Utrecht mee te maken krijgt. Denk hierbij aan aanvullende informatie op het gebied van aanmelding, in- en uitschrijving, collegegeld, en studeren in het buitenland. Daarnaast kun je met ons bellen (of langskomen aan de balie) om een afspraak met een studentendecaan te maken. Studentendecanen kunnen je meer informatie geven over financiële voorzieningen, studeren met een functiebeperking of het combineren van studeren en topsport.
Het volgende kan je zelf regelen:
Betaling collegegeld | Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het afgeven van de machtiging in Studielink, wacht dan 48 uur voordat je het opnieuw probeert. Als het na 48 uur niet lukt, neem dan contact met ons op. |
---|---|
Bewijs betaald collegegeld | |
Verklaring van inschrijving | Print via Osiris Student een verklaring uit |
Wijzigen betaalgegevens collegegeld | |
Vragen over je opleiding (rooster, vakinschrijving, cijferlijst, studieprogramma, etc.) | Neem contact op met je studiepunt |
Vragen over bestuursbeurzen | Stel deze via bestuursbeurs@uu.nl |
Vragen over lopende aanvraag afstudeersteun | Stel deze via afstudeersteun2122@uu.nl |
Heb je een ander soort verklaring omtrent je inschrijving, collegegeld, behaald diploma, of overige opleidingsgegevens nodig? Of zoek je meer informatie over deze documenten? Kijk dan op onze verklaring pagina.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen kun je hieronder vinden. Wij willen je vragen eerst te kijken of jouw vraag hiertussen staat, voordat je contact opneemt.
Rond 6 april ontvang je een mail vanuit onze financiële afdeling met informatie over de mislukte inning. Hierin staan instructies om het zelf over te maken.
We vragen je deze mail geduldig af te wachten. Na verwerking van je betaling zul je een ontvangstbevestiging krijgen.
Op de website van de opleiding van jouw keuze vind je het collegegeldbedrag voor één collegejaar. Elk jaar dien je het collegegeld opnieuw te voldoen. Het definitieve bedrag wordt elk jaar opnieuw vastgesteld en zal gepubliceerd worden op onze website: collegegeld.
Zodra je de officiële afstudeerdatum hebt ontvangen van je examencommissie – dit is niet hetzelfde als de datum van de uitreiking – kun je je uitschrijven in Studielink per de 1e van de maand volgend op je examendatum. Je mag ook de rest van het collegejaar ingeschreven blijven staan, je betaalt dan wel collegegeld voor het hele jaar. Meer informatie wat je moet regelen als je je uitschrijft, vind je hier: uitschrijven.
Ben je student aan de UU? Dan heb je de mogelijkheid om vakken of minors te volgen aan andere Nederlandse universiteiten en hogescholen. In de meeste gevallen hoef je je collegegeld maar één keer te betalen. Je kan dit regelen door een Bewijs Betaald Collegegeld aan te vragen. Met de tool EduXchange kan je helpen een vak te vinden bij de TU/e, UU of WUR.
Je kunt een verklaring van inschrijving downloaden via Osiris Student zodra jouw inschrijving compleet is.
Deze vind je door in te loggen en te kijken op je persoonlijke pagina. Log in via de homepage van Osiris Student. Daar vind je de verklaring van inschrijving onder: Mijn gegevens > Inschrijving opleiding.
Er opent een nieuwe pagina, vergeet dus niet de pop-up blocker uit te schakelen.
Heb je nog geen toegang tot Osiris Student? Dan kun je Studentenservice vragen om een Bewijs van Inschrijving mits je volledig ingeschreven bent.
Je kunt zelf je betaalgegevens wijzigen in Osiris Student wanneer je volledig bent ingeschreven. Ga naar >Zaken > Mijn Zaken en kies voor ‘CSa wijzigen betaalgegevens’. Mogelijk moet je een pop-up toestaan. Heb je deze stappen geprobeerd en lukt het niet om je betaalgegevens te wijzigen, of heb je nog geen Solis ID? Neem dan contact op met Studentenservice.
Je dient Studentenservice te bellen om een afspraak te maken met een studentendecaan. Dit kan via het nummer 030 253 7000. Check onze contactgegevens voor de actuele openingstijden. Je kunt bij studentendecanen terecht met vragen over financiële regelingen, ziekte, studeren met een functiebeperking, topsport en meer.
E-mail: | |
---|---|
Telefoon: | 030 253 7000 |
Balie: | Ma t/m do 10.00-13.00 uur |
UU for U, Student Services

Adres
Heidelberglaan 6, 3584 CS Utrecht
Postadres: Postbus 80125
Voor IT-vragen kun je terecht bij de IT-servicedesk
Het universiteitsterrein is rookvrij.
Faciliteiten
- Studentenservice
- International Office
- Career Services
- Informatielijn (voorlichting studiekiezers)
Overig
Leden opleidingscommissie
- dr. Marloes Beers (voorzitter)
- dr. Pim Huijnen (docentlid)
- dr. Fabio Cristiano (docentlid)
- dr. Luuk Slooter (docentlid)
Studentleden:
- Tom Draaijer (vicevoorzitter, MA International Relations in Historical Perspective)
- Lieke Samuels (MA Geschiedenis van Politiek en Maatschappij)
- Joep Schröder (MA Cultuurgeschiedenis van Modern Europa)
- Rim Aarden (MA Conflict Studies and Human Rights)
Contact
Je kunt de studentleden van de opleidingscommissie mailen op GW_OCGeschiedenis@uu.nl.
Wat doet een opleidingscommissie?
De opleidingscommissie brengt advies uit over de Onderwijs- en examenregeling (OER), bewaakt de kwaliteit van het onderwijs, stelt eventuele knelpunten aan de orde en adviseert over de ontwikkeling en uitvoering van het onderwijsbeleid. De visie van studenten speelt in de taken van de opleidingscommissie een centrale rol: cursusevaluaties en andere studentenevaluaties zijn een belangrijke bron van informatie.

Melle Berg is assessor van het departement Geschiedenis en Kunstgeschiedenis. Wil je wat kwijt over de kwaliteit van je onderwijs of de organisatie ervan? Dan kun je contact opnemen met Melle.
Contact
gkg_departementsassessor.gw@uu.nl
Drift 6
Wat doet een assessor?
Een studentassessor geeft het departementsbestuur advies over student- en onderwijszaken vanuit een studentenoogpunt. Dit doet de assessor door regelmatig jullie tevredenheid te peilen over het onderwijs zelf en hoe dit is georganiseerd. Een assessor is dus voor alle studenten de link naar het bestuur.
De faculteit GW heeft 4 departementen, met elk een bestuur dat bestaat uit een departementshoofd, een onderwijsdirecteur, een onderzoeksdirecteur én de student-assessor. De 4 departementsassessoren vormen weer de brug naar het faculteitsbestuur en de studentassessor van de hele faculteit Geesteswetenschappen, Imke van Dam.
- Daniël Janssen (voorzitter)
- Harald Hendrix
- Annemarie Kalis
- David Pascoe
- Remco Raben
- Stephan Werning
De examencommissie wordt ondersteund door ambtelijk secretaris Noor Blaauw.
Contact examencommissie
Examencommissie
Betreft: <naam opleiding>
Drift 10
3512 BS UTRECHT
Studiepunt.GW@uu.nl