Hulp bij ongewenst gedrag

Hulp bij ongewenst gedrag

Heb je te maken (gehad) met ongewenst gedrag, zoals seksuele of verbale intimidatie, discriminatie, agressie, geweld of pesten? Of zie je dat het iemand anders overkomt? Praat er dan over. Je kunt dat doen met:

Of volg de online module ‘Consent Matters’ voor studenten Geesteswetenschappen. Ga naar Blackboard > My Communities > GW Consent Matters Module.

Contactpersoon ongewenst gedrag GW

Wouter Oomen

contactpersoon-ongewenstgedragstudenten.gw@uu.nl 
w.a.oomen@uu.nl
+31 6 3989 2297

Als je dat liever hebt, kun je ook contact opnemen met de contactpersoon voor medewerkers: Biene Meijerman. Bij afwezigheid en in vakantietijd nemen Wouter Oomen en Biene Meijerman voor elkaar waar.

Vertrouwenspersoon UU

Wil je direct contact met de vertrouwenspersoon van de UU, dan mag dat natuurlijk ook altijd!

De vertrouwenspersoon ongewenst gedrag staat aan jouw zijde als melder, denkt met je mee over de mogelijkheden en begeleid je bij het eventueel indienen van een klacht. De vertrouwenspersoon denkt ook mee over of je verdere nazorg of ondersteuning van deskundigen nodig hebt.

Hulp buiten de UU

Wouter kan je ook helpen met contact leggen, als je dat prettig vindt.

Contactpersoon schending wetenschappelijke integriteit

Voor een laagdrempelig vertrouwelijk gesprek over schending van wetenschappelijke integriteit kun je terecht bij de facultaire contactpersoon Rick Nouwen:

Ombudsfunctionaris Studenten

De Ombudsfunctionaris Studenten helpt studenten met problemen of klachten. Als je vindt dat je onredelijk bent behandeld binnen Universiteit Utrecht, dan kun je dat bespreken met Roel Notten, de Ombudsfunctionaris Studenten:

Meer over Wouter en waar hij je mee kan helpen

Wouter denkt op een laagdrempelige en vertrouwelijke manier met je mee. Hij helpt je eventueel de volgende stap te zetten om te komen tot een oplossing. Ook als je buiten de UU te maken hebt gehad met ongewenst gedrag en je komt de betrokken persoon (personen) tegen op de UU, mag je ook contact opnemen. In dat geval kunnen we bespreken wat de impact op je is en waar je terecht kunt voor meer hulp.

Nadat je contact hebt opgenomen

  • Je krijgt zo snel mogelijk een uitnodiging voor een afspraak. Die afspraak vindt plaats op een discrete locatie of online via teams, net wat jouw voorkeur heeft. De facultaire contactpersoon biedt een luisterend oor, denkt met je mee en legt uit wat mogelijke vervolgstappen zijn.
  • Jullie bepalen samen of er een vervolggesprek nodig is. Je melding wordt anoniem geregistreerd.