In CRU+ wordt gebruik gemaakt van het Scorion medisch e-portfolio. In Scorion verzamel je gedurende je LINKs, coschappen en andere stages alle beoordelingen.

In de Scorion handleiding en de F.A.Q. hieronder vind je instructies voor gebruik van het systeem. Voor technische vragen, opmerkingen of suggesties kan contact op worden genomen met scorion@umcutrecht.nl. Voor inhoudelijke vragen neem je contact op met de begeleider van het studieonderdeel of met cru-plus@umcutrecht.nl.

Het is nu mogelijk om met je Studentnummer-UMCU-account óf je UU-Solis-account in te loggen! Het maakt niet uit welke je gebruikt en je kan ze zonder dataverlies door elkaar gebruiken, denk er wel aan om in het eerste scherm de passende instantie te kiezen (UMCU respectievelijk UU).

Frequently Asked Questions
Waarom kan ik niet inloggen?

Het is nu mogelijk om met je Studentnummer-UMCU-account óf je UU-Solis-account in te loggen! Het maakt niet uit welke je gebruikt en je kan ze zonder dataverlies door elkaar gebruiken, denk er wel aan om in het eerste scherm de passende instantie te kiezen (UMCU respectievelijk UU).

Er zijn een aantal oorzaken voor inlogproblemen mogelijk, afhankelijk van de oorzaak kan je een verschillende foutmelding krijgen:

Melding: De gebruikers-id of het wachtwoord is onjuist. Voer de gebruikers-id en het wachtwoord opnieuw in.

Waarschijnlijk is je wachtwoord incorrect, mogelijk is deze verlopen. Je kan proberen met het andere account in te loggen.

Solis-account wachtwoord kan je resetten via https://password.services.uu.nl/sspr/public/ForgottenPassword

Je UMCU-account wachtwoord kan je opnieuw instellen door:

  • In te loggen bij een PC in bijvoorbeeld het studielandschap. Je krijgt dan direct de melding dat je wachtwoord opnieuw ingesteld moet worden.
  • Naar de studielandschap balie te gaan, zij kunnen ook je wachtwoord aanpassen mocht je dit vergeten zijn.

Melding: Wachtwoord verlopen

Van het UMCU account verloopt het wachtwoord eens in de zoveel tijd, en dan zal je in een PC in het UMC in moeten loggen om deze opnieuw in te stellen. Je kunt beter met Solis-ID inloggen, waarvan je het wachtwoord ook op afstand kunt herstellen.

Melding: Fout - Er is geen gebruikersaccount aanwezig.

Hier kunnen meerdere oorzaken voor zijn:

  1. Je probeert in te loggen met je stage-account of andere umcu account (op naam). Deze zijn in principe niet gekoppeld aan het systeem, en kan je dus ook niet gebruiken hiervoor.
  2. Je bent op een computer in het UMCU ingelogd met één van de accounts genoemd in punt 2 (of op een pc die is ingelogd door een ander persoon) en probeert via internet explorer Scorion te benaderen. Het systeem probeert je dan direct met het account waarop de pc zit aan te melden. Feitelijk wordt dus de verkeerde account gebruikt. Je kunt proberen in te loggen door de PC opnieuw in te loggen of je browser opnieuw te starten, of door gebruik te maken van een Incognito of Privé venster.
  3. Er is geen account voor je aangemaakt in Scorion. Als je zeker weet dat je met het goede account probeert in te loggen (studentnummer UMCU of Solis account) moet je contact opnemen met scorion@umcutrecht.nl zodat dit geregeld kan worden.
Ik krijg een foutmelding als ik een formulierenset probeer in te voegen?

Waarschijnlijk is dit de foutmelding: Verplichte eigenschap: LINK blauw/rood al gelopen in nieuwe curriculum is leeg.

Bij het invoegen van deze formulierenset moet je aangeven of je al het andere LINK hebt gelopen. Dit doe je in het tabblad 'Extra aanvullingen' (in het 'Invoegen formulierenset' venstertje). Als je in plaats van de LINKs je coschappen los in het oude curriculum hebt gedaan, klik je hier op nee.

Welk formulier moet ik gebruiken?

Let op dat je voor de EPA's en de studieonderdelen aparte formulierensets moet invoegen (ook al hoort de EPA bij een bepaald LINK).

In principe staat verder informatie over de beoordeling en daarvoor te gebruiken formulieren opgenomen in de blokboeken en andere onderwijsinformatie. Verder is er de EPA-handleiding die je mogelijk kan helpen. Voor specifieke vragen kun je contact opnemen met je mede-studenten, docenten, begeleiders, of eventueel cru-plus@umcutrecht.nl

Hoe kan ik een formulier aanpassen of verwijderen?

Hiervoor selecteer je het formulier wat verwijderd moet worden via het vakje wat ervoor staat, en ga je naar Bewerken --> Verwijderen.

Je kunt alleen formulieren verwijderen die nog niet door de begeleider waar het formulier naar toegezonden is zijn geopend.

Verzonden en afgeronde formulieren kunnen in principe niet meer door jezelf gewijzigd worden. Neem eventueel contact op met scorion@umcutrecht.nl om te bekijken wat mogelijk is.

Hoe kan ik een formulier opnieuw naar mijn begeleider sturen, of een herinnering verzenden?

Hiervoor selecteer je het formulier wat opnieuw verzonden moet worden via het vakje wat ervoor staat, en ga je naar Bestand --> Verzenden --> Herinnering.

Bestand --> Verzenden --> Uitnodiging werkt alleen bij het in eerste instantie versturen van een formulier!