Voor (arts-)onderzoekers

Ik zie meerdere voordelen van het houden van een labcursus binnen de Bachelor Research Hub. We kunnen ons onderzoek zo een stap vooruitbrengen en doen wat normaal niet had gekund.

Dr. Cathy Moelans, Assistant Professor, begeleider van studentenonderzoek in de Bachelor Research Hub

Lesgeven, practica begeleiden: hoe leuk het ook is, het kan veel van je onderzoekstijd opslokken. In de Bachelor Research Hub komen echter de voordelen van onderwijs, gezondheidszorg en onderzoek samen.

In het begin was ik een soort ‘mama’ voor de studenten. Ze hadden totaal nog geen ervaring en wisten ze bijvoorbeeld niet welk experiment waarbij hoorde. Naarmate de tijd vorderde, leerden ze steeds beter zelf hun experimenten te bedenken en zelf te plannen. Toen werd ik meer een soort coach. Ze doen het onderzoek dan vooral zelf en dat vond ik erg mooi om te zien; bij mezelf, maar ook bij de studenten.

Annick Verbakel, MSc, begeleider labcursus (2018-2019) in de Bachelor Research Hub

Studentenprojecten bij de Bachelor Research Hub kunnen zowel binnen als buiten het reguliere curriculum plaatsvinden.

Als begeleider leerde ik ook eens iets anders dan in het lab werken. Ik leerde echt anderen te begeleiden, een leraar te zijn. Dat was voor mij van grote toegevoegde waarde en het komt later ook goed van pas, wanneer je bijvoorbeeld tijdens je promotieonderzoek studenten moet begeleiden.

Annick Verbakel, MSc, begeleider labcursus (2018-2019) in de Bachelor Research Hub

Een onderzoeksproject plaatsen

In KonJoin plaats je een abstract waarin je het project omschrijft dat je graag door studenten uit wilt laten voeren. Pilots waar je anders niet aan toe komt, zijn hiervoor erg geschikt. Gemotiveerde studenten met interesse in dit onderwerp zullen reageren. De portalfunctie biedt de mogelijkheid studenten te selecteren, bij voorkeur een klein groepje van 2-4 kandidaten.