De major Informatica omvat 135 EC. In combinatie met een profileringsruimte van 45 EC vormt dit de bacheloropleiding Informatica.

Binnen de major informatica zijn 12 vakken (90 EC) verplicht. In het studiepad Gametechnologie doe je daarvan een aantal in een speciale versie met extra nadruk op gametechnologie.

Daarnaast kies je 6 keuzevakken (45 EC). Er zijn twee soorten keuzevakken:

  • Informatica-keuzevakken: hiervan kies je er 5 (37,5 EC) uit een lijst van 15
  • Context-keuzevakken: hiervan kies je er 1 (7,5 EC) uit een lijst van 5

Let op: van deze keuzevakken dienen minimaal 2 vakken van niveau 3 (gevorderd niveau) te zijn.

Om de aantekening "Gametechnologie" op je diploma-supplement te krijgen, zijn er extra eisen aan de keuzevakken: je kiest in ieder geval het vak Game-ontwerp, en daarnaast een quotum van 4 keuzevakken waarvan in de lijst is aangemerkt dat ze relevant zijn voor gametechnologie. Je houdt dus nog één vrij keuzevak over.

Je kunt meer dan 6 keuzevakken uit deze lijsten kiezen door hiervoor ook je profileringsruimte te gebruiken.

Voldoe je niet aan het quotum van gametechnologie-vakken, dan krijg je toch een bachelordiploma Informatica, maar dan zonder de gametechnologie-aantekening op het diplomasupplement.

vakken in het eerste jaar
INFOB1GP Gameprogrammeren
Dit is een op gametechnologie toegespitste versie van Imperatief programmeren
INFONW Computerarchitectuur en netwerken
INFOB1LI Logica voor informatica
INFODB Databases
INFODS Datastructuren
INFOGR Graphics
vakken in het tweede jaar
INFOFP Functioneel programmeren
INFOMSO Modelleren en systeemontwikkeling
INFOB3CC Concurrency
Studenten van 2014 en eerder mogen in plaats van dit vak Introductieproject opvoeren
vak in het tweede of derde jaar
INFOB3OMG Onderzoeksmethoden voor gametech.
vak in het derde jaar
INFOB3GSP Gametechnologie softwareproject
Dit vak is met 15 EC dubbelgroot en telt voor twee

Kies 5 vakken uit onderstaande lijst.

vakken in het studiepad Kunstmatige intelligentie
INFOB2KI Kunstmatige intelligentie
Dit vak telt mee voor het quotum van 4 Gametechnologie-vakken
INFOB3IS Intelligente systemen
INFOB3CI Computationele intelligentie
vakken in het studiepad Gametechnologie
INFOB2GO Game-ontwerp
Dit vak moet je in ieder geval kiezen voor de aantekening Gametechnologie
INFOB1PGT Gametechnologie introductieproject
Dit vak telt mee voor het quotum van 4 Gametechnologie-vakken
INFOB3IT Interactie-technologie
Dit vak telt mee voor het quotum van 4 Gametechnologie-vakken
INFODDM Driedimensionaal modelleren
Dit vak telt mee voor het quotum van 4 Gametechnologie-vakken
INFOIBV Beeldverwerking
Dit vak telt mee voor het quotum van 4 Gametechnologie-vakken
vakken in het studiepad Algoritmen
INFOOPT Optimalisering en complexiteit
INFOAL Algoritmiek
INFOB3DAR Data-analyse en retrieval
INFOB3SEC Security
vakken in het studiepad Softwaretechnologie
INFOB2WT Webtechnologie
INFOB3TC Talen en compilers
INFOB3STV Software testing en verificatie
vak ontleend aan de opleiding Wiskunde
INFOB3DW Discrete wiskunde

Kies 1 vak buiten de informatica uit onderstaande lijst.

INFOB1OIS Ontwerpen van interactieve systemen
Dit vak telt mee voor het quotum van 4 Gametechnologie-vakken
INFORI Recht en informatica
INFOEBU E-business
WISB161 Inleiding kansrekening en statistiek
WY2V14025 Stijlen van wetenschap

Onderstaande figuur geeft een overzicht van de verplichte vakken (donker gekleurd) en de informatica-keuzevakken (licht gekleurd). De gele, rode, groene en blauwe vakken vormen vier studiepaden van inhoudelijk verwante vakken. De paarse vakken zijn ondersteunend en/of integrerend.

Voor de aantekening "Gametechnologie" op je diploma-supplement kies je voornamelijk vakken uit de rode kolom (al mag je er eentje vervangen door het vak "Kunstmatige intelligentie", en eentje door "Ontwerp van interactieve systemen" als context-keuzevak te kiezen). Andere vakken kun je opvoeren in je profileringsruimte.

Studieprogramma informatica
Studieprogramma informatica