'Mens sana in corpore sano’: bewegen is niet alleen gezond voor je lijf, maar ook voor je geest. Ergens weten we dit wel, maar in de praktijk komt het er soms gewoon niet van! 

Het is niet altijd makkelijker om regelmatig actief te zijn. Dus waarom is bewegen zo belangrijk? En hoe kun je zorgen dat je minder lang en vaak achter je scherm zit? Moet je per sé sporten? Op basis van wetenschappelijke inzichten worden mythes als ‘door bewegen word je slimmer’ langs de lat gelegd en krijg je nuttige tips die je helpen zelf weer (meer) in beweging te komen!

Amika Singh (bewegingswetenschapper, epidemioloog) is als senior onderzoeker werkzaam bij het Mulier Instituut (Utrecht) en Western Norway University of Applied Sciences (Noorwegen). In dit webinar legt ze uit welke invloed regelmatig bewegen op je fysieke en mentale gezondheid is en waarom bewegen juist tijdens je studie belangrijk is.

Wanneer en waar?

De online lezing van Amika Singh wordt gegeven op dinsdag 12 oktober (15.15-16.15u, met Q&A uitloop tot 16.30u). De lezing wordt live uitgezonden vanuit een studio en is te volgen via een live-event in Teams. Je moet je wel even aanmelden, zodat we je de link naar het live-event kunnen opsturen. 

Inschrijven

Inschrijven voor de lezing kan vanaf een week vantevoren, dinsdag 5 oktober. 
Je kan je voor die tijd al wel inschrijven voor de interesselijst. Dan houden we je op de hoogte zodra de inschrijving van de lezing open gaat. We gebruiken je e-mailadres niet voor andere doeleinden.